В последните дни на 2023 г. в завода на Stellantis в Брамптън, Канада, беше спряно производството на три легендарни модела, които в продължение на десетилетие и половина бяха въплъщение на марките Chrysler и Dodge. Последната камбана удари за купето Dodge Challenger, както и за седаните Dodge Charger и Chrysler 300.

Вижте последните екземпляри на легендарните Dodge Challenger, Dodge Charger и Chrysler 300

Последният Chrysler 300C с V8 двигател беше пуснат в началото на декември. Той беше най-старият в това трио: производството му започна през януари 2004 г. През пролетта на 2005 година към него се присъедини и седанът Charger.

Dodge Charger SRT

Снимка: Stellantis

И двата седана претърпяха обширна модернизация през 2010 г., но технически останаха същите. Купето Dodge Challenger влезе в производство през пролетта на 2008 г. и беше периодично актуализирано, но визуално остана почти непроменено през всичките години на производство.

Именно Dodge Challenger стана последният автомобил, напуснал портите на канадския завод. Купето Dodge Challenger SRT Demon 170 в цвят Pitch Black, сложи край на историята на това семейство. По същество това е разрешена за движение по пътищата машина за драг състезания. Този демон изминава четвърт миля само за 8,91 секунди.

 

Dodge Challenger SRT

Снимка: Stellantis

Всичко това благодарение на легендарния 6,2-литров двигател V8 Hemi с винтов компресор, който при работа със смес E85 (85% етанол) произвежда 1039 к.с. и 1281 Нм. Още през юни Dodge проведе благотворителен търг, на който беше продаден последният екземпляр от гамата на Challenger за баснословните 700 000 щатски долара, докато каталожната цена на версията Demon 170 е 96 666 долара.

Така в гамата на марката Chrysler на американския пазар вече има само миниванът Pacifica, а под марката Dodge се продават само кросоувърите Hornet и Durango.

Chrysler 300C

Снимка: Stellantis

Новото поколение на модела Dodge Charger, макар и обявено през 2022 г., все още не е готово за производство. Има слухове, че заедно с чисто електрическата версия на Charger Daytona, на производствената линия ще се появи и бензинова модификация с редови турбобензинов 6-цилиндров двигател Hurricane.

Канадският завод в Брамптън ще претърпи мащабна реконструкция. За преоборудване за производството на електрифицирани модели ще бъдат похарчени 970 милиона долара. Рестартирането на конвейера се очаква през 2025 г.