Чешката компания Skoda Auto представи онлайн изцяло обновените компактни модели Scala и Kamiq. И двата модела предлагат много високо ниво на активна и пасивна безопасност, благодарение на здрави каросерии и още по-усъвършенствана гама от асистиращи системи.

И двата модела са базирани на една и съща платформа MQB-A0. Както Scala, така и Kamiq разполагат с ефективни, модерни бензинови турбодвигатели TSI от новото поколение Evo 2 с изходна мощност от 95 к.с. до 150 к.с.

Снимка: Skoda

Със своите изискани и рязко очертани линии, обновената Scala изглежда още по-динамично, докато дизайнерските корекции на Kamiq му придават по-солидна визия на SUV. И двата модела за първи път сега се предлагат с LED матрични фарове на Skoda като опция. Повишеният дял на рециклирани и естествени материали за екстериора и интериора гарантира по-голяма устойчивост.

Снимка: Skoda

Преструктурираната продуктова гама за двата модела сега се състои от три нива на оборудване с шест варианта на интериора, заедно с опционални пакети оборудване.

Стандартни за всички модели вече са дигиталният 8-инчов дисплей пред погледа на водача и 8,25-инчовият сензорен дисплей на информационно-развлекателната система на Skoda. В обновяването са добавени и нови функции от гамата Simply Clever на Skoda.

Снимка: Skoda

Компактният хечбек Skoda Scala се появи през 2019 година и успешно спечели нови клиенти за марката. Практичният хечбек с богато стандартно оборудване Scala постави еталон в компактния клас с щедрото си вътрешно пространство и капацитет за багаж. Откакто се появи за първи път в шоурумите през 2019 г., близо 230 000 единици са доставени на клиенти на 57 пазара по света.

Снимка: Skoda

Няколко месеца след представянето на Scala, чешкият автомобилен производител пусна и градския SUV Kamiq. Този модел предлага предимствата на SUV като по-добра видимост и по-удобно влизане и излизане, благодарение на повдигнатата си позиция на седене, заедно с по-голям просвет и съчетава тези характеристики с пъргавината и управлението на компактен автомобил.

Той бързо се превърна в бестселър на чешката марка и от него са доставени над 351 000 броя на клиенти в 60 пазара по света. Това прави Kamiq най-продаваният SUV на Skoda през 2021 г. и 2022 г., изпреварвайки своите популярни големи братя Karoq и Kodiaq.

Снимка: Skoda

Модернизираният хечбек Skoda Scala изглежда още по-динамично, напомняйки концептуалния модел Vision RS с новата решетка на Skoda, по-тънките фарове, преработените предни и задни престилки и впечатляващите отвори за въздух.

Обновеният Kamiq сега се предлага с по-голяма и по-изправена решетка на Skoda, докато новите престилки с впечатляващи дифузьори му придават по-суров вид. Освен това характерните за Kamiq разделени фарове имат нови пропорции.

Skoda Kamiq Monte Carlo

Снимка: Skoda

Горният осветителен елемент е още по-тънък, докато долният е нараснал по размер. Той разполага с опционални LED матрични фарове с отличителни шестоъгълни матрични модули, налични за първи път за Kamiq, както и за Scala. В хечбека кристалните LED модули са проектирани да предизвикват искрящи малки блокове лед или скъпоценни камъни.

Skoda Kamiq Monte Carlo

Снимка: Skoda

Марката Skoda отново увеличи дела на устойчиви материали в новите модели Scala и Kamiq. Например резервоарът за вода под предното стъкло и облицовките на калниците са направени от рециклирана пластмаса.

В интериора са използвани естествени растителни влакна от коноп и юта в облицовките на вратите и в структурата на тапицерията на покрива, заедно с рециклирани тъкани за тапицерията, подовите настилки и стелките.

Снимка: Skoda

Двигателната гама за Skoda Scala и Kamiq включва три модерни бензинови турбомотора TSI от високоефективното поколение Evo 2. Базовият двигател е 3-цилиндров агрегат 1.0 TSI с мощност 95 к.с. и 5-степенна механична трансмисия.

По-мощният 1.0 TSI със 115 к.с. се предлага в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG. Най-мощният двигател е 4-цилиндровия 1.5 TSI със 150 к.с.

Снимка: Skoda

Има система за деактивиране на два от цилиндрите ACT, което автоматично изключва двата средни цилиндъра, когато захранването им не е необходимо. Това е практически незабележимо за водача и намалява разхода на гориво.

В допълнение към стандартното окачване се предлага специално окачване за неравен път, което е с 15 мм повече просвет за Scala. Като опция и за двата модела се предлага спортно управление на шасито с избор от две настройки на амортисьорите, което понижава с 15 мм Scala и с 10 мм Kamiq.

Снимка: Skoda

Типично за Skoda, модернизираните Scala и Kamiq идват с множество асистиращи системи, някои от които са по-често свързани с по-високи класове автомобили. По този начин те допълнително повишават нивото на активна и пасивна безопасност на тези два компактни модела.

В Европейския съюз стандартното оборудване включва например преден асистент със сензор за пешеходци, асистент за оставане в лентата и система за разпознавате на пътни знаци. В случай на инцидент, пътниците са защитени с 9 въздушни възглавници.

Вижте новите модели на Skoda - Scala и Kamiq  >> >> >>

Новите модели на Skoda - Scala и Kamiq, вече предлагат и дизайнерските селекции, познати от изцяло електрическото семейство на Enyaq, отличаващи се със специални цветове и материали.

Skoda Scala Monte Carlo

Снимка: Skoda

Налични са общо шест варианта на дизайн, разпределени в три нови нива на оборудване - Essence, Selection и спортната версия Monte Carlo. Освен това има допълнителни пакети за оборудване в няколко категории, както и редица индивидуални опции.

Популярните варианти Monte Carlo, които са реверанс към успехите на Skoda в рали Монте Карло, традиционно се открояват с черните си акценти, както и с изкуствена карбонова кожа в интериора.

Skoda Scala Monte Carlo

Снимка: Skoda

Стандартни за всички модели във версията Monte Carlo е дигиталния дисплей с 8-инчов диагонал на екрана и 8,25-инчовият дисплей на информационно-развлекателната система Skoda Infotainment.

Характерната за марката гама от детайли Simply Clever се допълва от функции като джобове за смартфони на гърба на предните седалки, подвижна кутия на централния тунел, както и безконтактно отваряне на опционалния електрически капак на багажника.