Механичните скоростни кутии стават все по-редки, като в момента само 29 нови модела все още се предлагат с ръчни скорости. Porsche предлага две от тях - 718 и 911. Докато средноразположеният 718 е на път да стане изцяло електрически още тази година, то 911 ще продължи да има поне един вариант с ръчни скорости, заяви Андреас Пройнингер, шефа на GT отдела на Porsche.

"Лично за мен винаги е било изключително важно да имаме механична трансмисия," казва Пройнингер пред Motor1 при представянето на новия 911 GT3 във Валенсия, Испания.

"Предпочитам механична скоростна кутия за истинско шофьорско изживяване Нямам нищо против да сменям предавки дори на писта, въпреки че PDK е по-бърза", допълни босът.

Само три седмици след като Porsche премахна механичната опция за 911 Carrera S, сега GT3 и Carrera T остават единствените 911 модели, които все още се предлагат с ръчни скорости.

Обновеният GT3 (2025 г.) е последният Porsche, където клиентът може да избира между механична и PDK автоматична кутия. В САЩ покупките са разпределени почти поравно.

С нарастващите изисквания за ефективност и емисии, някои се опасяват, че ръчните скорости ще бъдат окончателно премахнати. Пройнингер не е съгласен и дава следните причини:

  • Механичната кутия е по-лека, което означава по-нисък разход на гориво и по-малко емисии.
  • Вътрешното съпротивление при механичната трансмисия е значително по-ниско от PDK.
  • PDK използва хидравлична система с две мокри съединители, което също води до загуба на мощност и по-голямо съпротивление.

"В реалния свят, автомобил с механична трансмисия харчи по-малко гориво и отделя по-малко CO₂ от PDK. Това е факт", заявява той.

За да запази високооборотния (9000 об./мин) атмосферен 6-цилиндров боксерен двигател, Porsche е трябвало да направи някои инженерни компромиси:

  • Четири катализатора в изпускателната система за покриване на емисионните норми
  • Нови разпределителни валове и различни дроселови клапи
  • Запазване на 502 к.с. без турбо

"Комбинацията между механична трансмисия и този двигател е огромен фактор за удоволствието от шофирането", казва Пройнингер. "В крайна сметка, ние продаваме емоция, не просто транспорт. Трябва да създаваме усмивки."