Себастиан Льоб се завръща в „Дакар” зад волана на Dacia
Състезателният автомобил на румънската марка ще се задвижва със синтетично гориво в легендарното рали
Френският рали пилот Себастиан Льоб, който спечели 9 пъти подред Световния рали шампионат WRC от 2004 до 2012 г., ще се състезава отново в легендарното рали "Дакар" с автомобил Dacia. Главният изпълнителен директор на румънската марка Dacia, част от Renault Group - Дени Ле Вот, потвърди, че от 2025 г. марката Dacia ще се състезава като производител в Световния рали-рейд шампионат, чиято кулминация е "Дакар".
Това е най-добрият тест за издръжливост и здравина. Повече от 40 години "Дакар" е едно необикновено приключение, което всяка година събира повече от 500 авантюристи от 60 държави за уникалното състезание.
Главният изпълнителен директор на Dacia – Дени Ле Вот, потвърди, че от 2025 г. марката ще се състезава в „Дакар”.
Снимка: RenaultФренският рали пилот Себастиан Льоб в момента е на 49 години. Той е един от най-успешните пилоти в моторния спорт и често е смятан за най-великия рали пилот на всички времена. Льоб участва в "Дакар" от 2016 г. От 2021 г. зад волана на Bahrain Raid Xtreme Hunter, проектиран и управляван от британския екип Prodrive.
В продължение на почти 40 години Prodrive е един от основните играчи в моторните спортове в световен мащаб, помагайки на марките да спечелят множество международни шампионати. Prodrive участва в рали "Дакар" и рали-рейд от 2020 г., като в последните три издания на ралито участва с автомобили, проектирани и управлявани от техни собствени отбори, постигайки второ място през 2022 г. и 2023 г. със Себастиан Льоб, който сега се присъединява към Dacia.
От 2024 г. в тестовите фази на Dacia ще се състезават освен 9-кратният световен шампион Себастиан Льоб, така и рали пилотът Кристина Гутиерес Ереро, която стана първата испанка в автомобилната категория, завършила рали "Дакар" през 2017 г. Тя е едва на 31 години, но вече е участвала в седем издания на рали "Дакар" между 2017 г. и 2023 г. Кристина Ереро също е рали шампион на всякакъв вид терени в категория жени в Испания от 2012 г.
Dacia ще подходи към този вълнуващ проект, разчитайки на уменията на Renault Group и черпейки от опита на британската автомобилна и инженерна компания Prodrive, чийто опит в разработването на прототипи за рали-рейдове е световно известен. Прототипът на Dacia ще се задвижва от синтетично тестово гориво, разработено от Aramco - световен лидер в енергетиката и химикалите. Горивото на Aramco е съвместимо с днешните двигатели в вътрешно горене. Преди да приемат предизвикателството на сезон 2025, прототипите на Dacia ще бъдат подложени на тест на "Рали Мароко" през 2024 г.