Новото Suzuki V-Strom 800DE остава еталон за най-адаптивния V-Strom, предлагащ истинска проходимост в категорията на средно големите мотоциклети тип Adventure. Задвижван от новото поколение 776-кубиков 2-цилиндров паралелен DOHC двигател с 4 клапана на цилиндър, този приключенски мотоциклет е проектиран за водачи, които търсят баланс между гъвкавост, проходимост и надеждност. Двигателят осигурява превъзходен баланс на плавно контролирана мощност, богата на въртящ момент, от ниски обороти и свободно се развърта до максимума си.

Вижте Suzuki V-Strom 800DE на пътя и извън него  >>  >>  >>

Конфигурацията на 270-градусовия колянов вал осигурява сходни характеристики на предаване на мощността като 90-градусовите V-образни 2-цилиндрови двигатели, като същевременно произвежда уникална и вълнуваща нотка на изпускателната система, гарнирана с крайно гърне Yoshimura. Ексклузивният стабилизатор Suzuki Cross Balancer осигурява плавно и наситено с въртящ момент каране, идеално за тези, които са готови да поемат по асфалтираните пътища или по черните пътеки по време на своето пътешествие.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Изграден върху здрава стоманена рама, новият V-Strom 800DE може да се похвали с най-високия пътен просвет от 220 мм в гамата. Новият V-Strom е поддържан от напълно регулируемо окачване с дълъг ход и колела със спици. Усъвършенстваната система Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) осигурява цялостен електронен контрол и подпомага водача при съобразяване на производителността с условията, повърхността или предпочитания стил на каране, което води до по-приятно пътуване.

Suzuki GSX-S1000GX - мощ, комфорт и универсалност за всякакви условия

Системата SIRS включва уникалния режим на управление на сцеплението Gravel Traction Control и превключваема задна антиблокираща система ABS за офроуд каране. Със своето ергономично кормило, комфортна седалка, широки степенки и отличителен клюн, вдъхновен от рали Дакар, V-Strom 800DE гарантира, че водачите могат да осъществят следващото си приключение с комфорт и стил. Независимо дали навигирате по пресечени трасета или пътувате по живописни шосета, този V-Strom е създаден, за да повиши вашите офроуд умения и да увеличи увереността ви при каране.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Каквато и да е целта ви, универсалните възможности на Suzuki V-Strom 800DE са проектирани така, че да отговарят на изискванията и да осигуряват удовлетворяващо пътуване. Двигателят на V-Strom 800DE е идеален за черните пътища. Той демонстрира упорита устойчивост при много ниски скорости, което улеснява контрола по чакъл и твърди черни пътища. В този двигател е въведен кръстосаният стабилизатор Suzuki Cross Balancer, който потиска вибрациите с цел по-плавна работа.

6-степенната трансмисия осигурява плавно превключване на предавките и подобрена управляемост, а Suzuki Clutch Assist System (SCAS) помага за намаляване на умората при дълги пътувания и допринася за по-плавното превключване. Разпределеният характер на силовите импулси на двигателя подобрява сцеплението и допринася за значителна мощност при много ниски обороти, което прави новият V-Strom 800DE по-лесен за каране по горски пътища и пътеки.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Технологията Suzuki Cross Balancer, патентована от Suzuki и използвана за първи път при сериен мотоциклет в V-Strom 800DE, спомага за създаването на компактна и лека конструкция, която осигурява плавна работа. Двойните, свързани помежду си 42-милиметрови електронни дросели осигуряват автентична реакция и усещане за работата на водача с газта.

С два 10-точкови горивни инжектора с високо налягане, увеличават максимално разпръскването на горивото за по-добра ефективност на горенето и спомагат за намаляване на разхода на гориво. Изпускателната система от неръждаема стомана "2 в 1" използва двустепенен каталитичен конвертор с висок дебит в средната тръба, който помага да се покрият световните стандарти за вредни емисии, тъй като дългият, изнесен нагоре заглушител е привлекателен и добре разположен за бъдещ монтаж на аксесоари.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Използването на иридиеви запалителни свещи помага за охлаждането на цилиндровата глава и осигурява силна искра, която спомага за ефективността на горенето, което може да подобри икономията на гориво. Двупосочната система за бързо превключване осигурява по-бърза и плавна работа, без да е необходимо да се използва лостът на съединителя

Системата за контрол на сцеплението на Suzuki (STCS) с опционален режим G (чакъл) позволява на водача да съобрази производителността на мотоциклета с условията на каране, за да преодолее по-добре чакълести и черни пътища. Напълно регулируемата обърната предна вилка Hitachi Astemo (SHOWA) с удължен ход от 220 мм осигурява плавно контролируемо поведение, а регулируемото задно окачване SHOWA с ход от 220 мм допринася за пъргавината и стабилността. Освен това натоварването на пружината може да се регулира ръчно, когато добавяте пътник или багаж.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

За да проверим как се държи на пътя и извън него Suzuki V-Strom 800DE, направихме обстоен тест-драйв, който разкри качествата на новата машина. Безспорно новият V-Strom 800DE е запазил своята харизма и отличителност с еднаква доза практичност и простота, които красят V-Strom от самото начало. Познатото боботене на двигателя V2 все още е налице, а звукът би бил фин, както обикновено се случва с по-новите мотоциклети на Suzuki, ако не беше оборудван с тунинг генерация от Yoshimura.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

На шеста предавка се плъзгаме плавно и незабележимо между храсталаците и камъните. Вибрациите никога не са били проблем с двигателя V2 от Hamamatsu, нито пък са с този паралелен двигател. Точно над оборотите на празен ход, двигателят на V-Strom 800DE спира да бръмчи и превключва в плавен режим на работа. Двигателят работи оптимално между 3000 и 7000 об/мин, а при 8000 об/мин доставя своите 83 к.с.

Над това се задъхва, така че обикновено интуитивно ще превключите на следващата предавка между 5000 и 7000 об/мин, доста преди ограничителят да се активира при 10 000 об/мин. Разходът е в рамките на 4-5 литра на 100 км, в зависимост от условията, при които използвате V-Strom. Например, на главния път с по-бързо темпо, средният ни разход беше 4,1 л/100 км, докато на магистралата със 130 км/ч консумацията беше 4,8 л/100 км.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Тъй като крайното предаване е много добре координирано и не вреди на междинното ускорение или максималната скорост, и като се има предвид количеството допълнително оборудване, което не само увеличава теглото на мотоциклета, но и влошава аеродинамичните му свойства (заден куфар, предпазител за краш бар, повдигнато предно стъкло), разходът е съвсем приемлив. Куикшифтърът е стандартен, превключването на по-висока предавка работи брилянтно, докато превключването на по-ниска предавка изисква малко по-голям натиск върху лоста, особено при по-високи обороти.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

От дясната страна на мотора кракът почти не трябва да прилага сила, за да активира задната спирачка. Силата на забавяне се натрупва по приятно линеен начин, което е особено полезно в по-бавни завои. Предната спирачка реагира подобно. Въпреки че това са плаващи двубутални апарати, които "захапват" 310-милиметрови дискове, спирачната система като цяло действа хомогенно и мощно.

Тя е толкова ефективна и добре балансирана, че спирането може лесно да се дозира с един пръст. Тази комбинация доказва, че може да се получи ефективна спирачна система без инсталиране на (скъпи) радиални апарати и помпи, както и стоманени маркучи. Също така доказва, че комфортното окачване не е задължително да потъва от предната част към блока при рязко спиране.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Не е необходимо да се отказвате от предимствата на регулируемия ABS. Има три нива на функциониране - на ниво две системата се намесва рано, на ниво едно системата позволява спортно спиране, но все пак държи задното колело безопасно на земята. "Изключено" означава, че ABS на задното колело е деактивиран, което значително улеснява пътуванията по чакълести пътища.

На асфалта новото Suzuki V-Strom 800DE обича по-бавните завои и приема всяко преминаване през тях с голяма доза ентусиазъм. Следвайки най-малките импулси върху широкото кормило, то самостоятелно се "гмурка" в наклона. Въпреки големия ход на окачването (220 мм отпред и отзад), то е много спокойно и осигурява изключително сигурно усещане за сцепление отпред и отзад. Удря прецизно линиите на изпреварване, стига да го държите в желаната посока с лек натиск върху кормилото.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Окачването е може би най-силният коз на новия V-Strom 800DE. То е умело адаптирано към пътната концепция на мотоциклета, реагира отлично на офроуд участъци и няма изразени негативни странични ефекти на асфалтови участъци. Предната вилка и моноамортисьорът, които са напълно регулируеми и имат огромни резерви за омекотяване, водят V-Strom 800DE през завоите спокойно и стабилно, без никакво клатушкане, а освен това успяват да абсорбират всички дълбоки дупки и неравности по терена.

Компресията на пружините се извършва отзад с помощта на колело, което е много практично. Задният амортисьор също предлага достатъчно резерви за пътуване с двама души и багаж, без да се стигне до спиране. Всъщност окачването е перфектно съобразено с темпото на каране, в което V-Strom 800 DE ще бъде през по-голямата част от времето си.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Това е спокойно туристическо каране на пътя и умерено бърз и лек офроуд. При среден разход от 4,4 л/100 км, монтираният 20-литров резервоар теоретично осигурява на V-Strom 800DE пробег от 450 км. Както водачът, така и пътникът могат лесно да се справят с него, тъй като седалката е много удобна. Тя е разположена на височина 860 мм, което всъщност е средното положение между Honda Transalp 750 (840 мм) и Yamaha Tenere 700 (880 мм).

Ако наистина искате да карате икономично и да удължите пробега до максимална степен, изберете режим "C". С тази настройка V-Strom развива по-малък въртящ момент, отколкото в спортния режим "B" или агресивния режим "A". Освен това, контролът на сцеплението може да се включва или изключва по време на каране. Режим "G" (Чакъл) е предназначен за чакъл и дори позволява леко дрифтиране.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

В края на нашето пътуване можем спокойно да кажем, че новото Suzuki V-Strom 800DE оставя много положително впечатление, както на пътя, така и извън него. Въпреки теглото си от 230 кг с всички течности, без допълнително оборудване, неговият плавен, мощен и икономичен 2-цилиндров двигател е голяма победа в класа на приключенските мотоциклети от среден клас.

Suzuki V-Strom 800DE Снимка: Георги Павлов

Технически характеристики

Suzuki V-Strom 800DE

Размери

Дължина: 2345 мм

Широчина: 975 мм

Височина: 1310мм

Междуосие: 1570 мм

Височина на седалката 855 мм

Собствено тегло: 230 кг

Обем на резервоара: 20 литра

Окачване отпред стоманени греди, обърната телескопична вилка

Окачване отзад алуминиева вилка, амортисьор с лостов механизъм

Спирачки отпред дискови, двойни

Спирачки отзад дискови

Гума предна размер 90/90-21 M/C (54H), безкамерна

Гума задна размер 150/70 R17 M/C (69H), безкамерна

Задвижване

2-цилиндров 4-тактов двигател с водно охлаждане DOHC

Работен обем: 776 куб. см

Максимална мощност: 84 к.с. ри 8500 об/мин

Системен въртящ момент: 78 Нм при 6800 об/мин

Скоростна кутия: 6-степенна с постоянна предавка

Задвижване на колелата: задно

Показатели

Максимална скорост: 190 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 4,1 секунди

Среден разход на бензин: 4,4 л/100 км

Емисии на СО2: 104 г/км

Цена на модела с ДДС: от 22 690 лева

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.