Робот отваря вратите на Range Rover 84 000 пъти при екстремни температури
Машината издържа на студ до -40°C като на Северния полюс и на жега от 82°C, каквато има в „Долината на смъртта“
Компанията Jaguar Land Rover (JLR) показа роботът Руди, който представлява доверен автоматизиран колега на фирмата. Този автоматизиран робот ще работи усилено тази Коледа при температури от -40°C за да тества издръжливостта и качеството на вратите на автомобилите от марките Range Rover, Land Rover Defender, Land Rover Discovery и Jaguar.
Вижте снимки от тестовете на Range Rover >> >> >>
Роботът Руди работи в една специална камера на стойност 2,1 милиона британски лири, разположена в Инженерния център на JLR в Гайдън. Това е само една от виртуалните и физически тестови среди, посветени на създаването на следващото поколение безопасни, надеждни и луксозни автомобили от марките Range Rover, Defender, Discovery и Jaguar. Роботът Руди отваря и затваря вратата на тестов автомобил 84 000 пъти за 12 седмици при екстремни температури, симулирайки целия живот на употреба на една кола.
През празничния период Руди ще отвори вратата на Range Rover над 14 000 пъти. Пълният 12-седмичен тестови цикъл се равнява на човек, който вдига тежести във фитнеса в продължение на един час три пъти седмично за повече от 17 години. Руди издържа на температури до -40°C, които са сходни с условията на Северния полюс, както и на жега от 82°C, съпоставима с дневните температури в "Долината на смъртта" в Калифорния.
Роботът Руди отговаря за тестването на отварянето и затварянето на вратите на автомобила, като анализира звука и вибрациите при затваряне, подравняването на панелите и здравината на пантите и заключващите механизми. По време на тестовете Руди "общува" с автомобила, за да гарантира, че основни функции като прибирането на дръжките на вратите работят дори при най-екстремните температури.
"Качеството във всеки аспект от преживяването на клиента е топ приоритет за JLR. Руди е само един от важните роботи, представляващи нашата строга програма за тестване на компонентите на автомобилите, която е посветена на оценката на частите в най-екстремни условия, симулиращи цял живот на употреба. Това помага да се гарантира тяхната издръжливост и дава на нашите клиенти качеството, което те очакват от съвременна луксозна марка", сподели Томас Мюлер, изпълнителен директор по развитието на продукти в JLR.
"Вратата е първият елемент от автомобила, с който клиентът влиза в контакт, така че е жизненоважно да сме сигурни, че този опит отразява нашите стандарти за съвременен лукс. От начина, по който дръжката на вратата се разгъва при студени и горещи температури, до звука при затварянето на вратата - жизненоважно е всеки елемент от вратите на нашите автомобили да остане изискан и надежден през целия живот на употреба", добави Томас Лав, мениджър тестване на компоненти и системи JLR.
Инвестицията на JLR във виртуално тестване е част от по-широката стратегия Reimagine на производителя на луксозни автомобили на стойност 18 милиарда британски лири, като базата в Гайдън е дом на редица тестови съоръжения, включително автомобилни симулатори, камери за студен климат, батерийни съоръжения, полуанехоична камера и други. Главният офис на JLR в Гайдън разполага и с 52 км асфалтови тестови трасета, офроуд маршрути, легнали полицаи и шахти, което позволява на инженерите да подлагат всеки JLR автомобил на множество физически тестове, имитиращи реални условия.