Компанията Jaguar Land Rover (JLR) показа роботът Руди, който представлява доверен автоматизиран колега на фирмата. Този автоматизиран робот ще работи усилено тази Коледа при температури от -40°C за да тества издръжливостта и качеството на вратите на автомобилите от марките Range Rover, Land Rover Defender, Land Rover Discovery и Jaguar.

Вижте снимки от тестовете на Range Rover  >>  >>  >>

Роботът Руди работи в една специална камера на стойност 2,1 милиона британски лири, разположена в Инженерния център на JLR в Гайдън. Това е само една от виртуалните и физически тестови среди, посветени на създаването на следващото поколение безопасни, надеждни и луксозни автомобили от марките Range Rover, Defender, Discovery и Jaguar. Роботът Руди отваря и затваря вратата на тестов автомобил 84 000 пъти за 12 седмици при екстремни температури, симулирайки целия живот на употреба на една кола.

Снимка: JLR

През празничния период Руди ще отвори вратата на Range Rover над 14 000 пъти. Пълният 12-седмичен тестови цикъл се равнява на човек, който вдига тежести във фитнеса в продължение на един час три пъти седмично за повече от 17 години. Руди издържа на температури до -40°C, които са сходни с условията на Северния полюс, както и на жега от 82°C, съпоставима с дневните температури в "Долината на смъртта" в Калифорния.

Роботът Руди отговаря за тестването на отварянето и затварянето на вратите на автомобила, като анализира звука и вибрациите при затваряне, подравняването на панелите и здравината на пантите и заключващите механизми. По време на тестовете Руди "общува" с автомобила, за да гарантира, че основни функции като прибирането на дръжките на вратите работят дори при най-екстремните температури.

Снимка: JLR

"Качеството във всеки аспект от преживяването на клиента е топ приоритет за JLR. Руди е само един от важните роботи, представляващи нашата строга програма за тестване на компонентите на автомобилите, която е посветена на оценката на частите в най-екстремни условия, симулиращи цял живот на употреба. Това помага да се гарантира тяхната издръжливост и дава на нашите клиенти качеството, което те очакват от съвременна луксозна марка", сподели Томас Мюлер, изпълнителен директор по развитието на продукти в JLR.

Снимка: JLR

"Вратата е първият елемент от автомобила, с който клиентът влиза в контакт, така че е жизненоважно да сме сигурни, че този опит отразява нашите стандарти за съвременен лукс. От начина, по който дръжката на вратата се разгъва при студени и горещи температури, до звука при затварянето на вратата - жизненоважно е всеки елемент от вратите на нашите автомобили да остане изискан и надежден през целия живот на употреба", добави Томас Лав, мениджър тестване на компоненти и системи JLR.

Снимка: JLR

Инвестицията на JLR във виртуално тестване е част от по-широката стратегия Reimagine на производителя на луксозни автомобили на стойност 18 милиарда британски лири, като базата в Гайдън е дом на редица тестови съоръжения, включително автомобилни симулатори, камери за студен климат, батерийни съоръжения, полуанехоична камера и други. Главният офис на JLR в Гайдън разполага и с 52 км асфалтови тестови трасета, офроуд маршрути, легнали полицаи и шахти, което позволява на инженерите да подлагат всеки JLR автомобил на множество физически тестове, имитиращи реални условия.