Renault Twingo ще се прероди като достъпен електромобил
Подразделението Ampere ще отговаря за всички електрически модели на Renault Group и постепенно ще разширява гамата
Renault разкри, че планира да възроди най-малкия си модел от последните години - Twingo, като достъпен електрически автомобил с начална цена под 20 000 евро. Бъдещото Renault Twingo ще бъде позиционирано под предстоящите електрически модели 4 и 5 на Renault, възродени по подобен начин. Този концептуален вариант на Twingo може да бъде пуснат в производство още през 2026 г. и да направи електрическата мобилност по-достъпна за всички потребители.
Френската компания Renault обяви създаването на дъщерно дружество, наречено Ampere, насочено към електрификацията на моделите, което ще отговаря за всички нейни автомобили с нулеви емисии в бъдеще. Ampere започва добре, благодарение на патентования хардуер, който е наследил от Renault Group. Компанията вече разполага с платформите AmpR Small и AmpR Medium за своите електромобили, които са шасито, известно преди като CMF-B EV и CMF-EV.
В началото Ampere стартира с 11 000 служители, 35% от които са инженери, така че със сигурност има експертния опит, на който да се довери. Първият модел от гамата на Ampere е вече представеният Megane E-Tech, а сега предстои да бъдат показани новият Scenic E-Tech, както и дългоочакваните преродени варианти на популярните модели Renault 4 и Renault 5, както и петия модел за Ampere, наречен Twingo Legend.
Прототипът Twingo Legend се оказа истинско малко бижу със своя стил, черпейки ясно вдъхновение от оригиналното Renault Twingo, което стартира през 1993 г. и продължи да се произвежда до 2007 г. Главният изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео, описа новия автомобил като подходящо за целта градско превозно средство без компромис.
Автомобилът ще бъде изграден върху специално създадена платформа за електромобили, наречена AmpR Small, която също ще бъде използвана в основата на предстоящите модели Renault 4 и 5. Възроденото Renault Twingo EV ще има среден разход от 10 кВтч на 100 км по WLTP, което го прави много икономичен и практичен автомобил.
Електромобилът на Renault ще има 75% по-ниски емисии на CO2 от средния европейски автомобил с вътрешно горене, продаден през 2023 г. Голяма част от това се дължи на ниското ниво на консумация на суровини при конструирането на Twingo EV, като се имат предвид малките му размери. От Renault заявиха, че електрическото Twingo ще се произвежда в Европа и може да се появи до 2026 г. с цена под 20 000 евро, въпреки че не е 100% потвърдено, че ще се продава като Twingo, когато в крайна сметка стигне до пазара.
Изглежда много вероятно, че моделът ще използва това име, като се има предвид, че концепцията Legend има емблеми на Twingo. Със своята усмихната предна част и заоблени задни светлини, това е привлекателна малка форма, която трябва да се конкурира със Citroen e-C3 и Dacia Spring на пазара на достъпните електромобили. Един интересен детайл на бъдещия автомобил е габарит на предния капак, точно под основата на предното стъкло, който показва оставащия заряд на батерията на Twingo EV.
Новият малък модел ще се впише в диапазона под Renault 5 EV, за който вече е предвидено да има начална цена от 25 000 евро. Потвърдените продукти на Ampere за Renault включват Megane E-Tech, пуснат на пазара през 2022 г. с начална цена от 38 000 евро. Новият Scenic E-Tech вероятно ще струва около 40 000 евро и ще пристигне в началото на 2024 г., когато ще се появи готовото за производство Renault 5 EV.
Градският електромобил е планиран да осигури 400 км пробег на цена от 25 000 евро. Renault 4 ще последва през 2025 г., като вероятно ще струва малко повече от 30 000 евро. Новото електрическо Renault Twingo трябва да се появи през 2026 г. за по-малко от 20 000 евро. Повече подробности за всяка кола ще бъдат известни преди началото на продажбите.
Компанията Renault използва представянето на бъдещото Twingo и гамата Ampere, за да разкрие, че след първите пет модела, на пазара ще бъдат пуснати още два продукта до 2031 г., с което гамата на електрически автомобили ще достигне седем. В момента Renault и Ampere искат да продадат около 300 000 електромобила през 2025 г., но ще увеличат това до 1 милион автомобила годишно в световен мащаб до 2031 г. с пазарен дял от около 10%.