През последните години Renault черпи голямо вдъхновение от своето богато историческо наследство. Първо светът видя електрическото превъплъщение на хечбека Renault 5, сега на път да се появи е серийният кросоувър Renault 4, а има планове и за лекотоварни превозни средства. На изложението IAA в Хановер е представен концептуалният ван за доставки Renault Estafette.

Вижте концептуалния електрически ван Renault Estafette  >>  >>  >>

Компанията вече имаше кола със същото име. Оригиналното Renault Estafette беше първият автомобил с предно задвижване на френската марка. Той се появи през 1959 г., две години преди пътническия модел Renault 4. Семейството компактни ванове и микробуси се оказа невероятно популярно не само в родината си, но в целия свят.

Renault Estafette 600 R2130 Fourgon (1959-1962 година)

Снимка: Renault

Колите дори са доставени в САЩ и Канада. Сглобяването е установено и в Мексико, Румъния и Алжир. Оригиналното Renault Estafette се произвежда във френския завод до 1980 г., а монтажът в Мексико е спрян едва през 1986 г. Сега историческото име се завръща като електрически ван за доставки.

Външният му вид обаче е напълно съобразен с нашето време и само кръглите светодиоди в долната част на предницата напомнят за неговия прародител. Производителят твърди, че новият Estafette с дължина 4,87 метра, ширина - 1,92 м, височина - 2,59 м, полезен обем на каросерията - 7,1 куб.м. Новият ван заема същото място като серийното Kangoo на ток, а маневреността му е сравнима с хечбека Clio. В същото време товарното отделение не отстъпва на пълноценен ван като Trafic.

Снимка: Renault

Благодарение на голямата обща височина от 2,59 метра, хора с ръст до 190 см могат да влязат в товарното отделение, без да се навеждат. Вместо обичайните врати са монтирани секции, които се плъзгат назад, а в задната част има повдигаща се ролетна щора, която обхваща цялата височина на отвора.

В едноместната кабина на микробуса доминира ретро стил с много ъгли, решетки и ярки цветове. Признаците на времето са се превърнали в 7-инчов екран на инструментите и 12-инчов дисплей на мултимедийната система. Освен това отляво и отдясно на волана са инсталирани компактни сензорни екрани, но тяхната функционалност е ограничена. Има още два 10-инчови екрана, разположени на колоните на покрива, които заменят обичайните странични огледала.

Снимка: Renault

В съответствие с желанията на водачите, интериорът на фургона е пълен с различни отделения за дребни предмети и чекмеджета. Новото Renault Estafette изобщо не е прототип, както може да изглежда. Ванът е изграден върху електрическата модулна платформа FlexEVan, разработена от Flexis.

Това съвместно предприятие на Renault Group, Volvo Group и CMA CGM, като основната му цел е разработването и производството на лекотоварни електрически превозни средства. Френската транспортна компания CMA CGM неслучайно попадна тук, защото се интересува от разширяване на гамата от услуги.

Снимка: Renault

Друга интересна характеристика на автомобила е използването на електронната архитектура SDV. Това предполага унифициран стандартен интерфейс и широки онлайн възможности за работещите организации. Техническите характеристики на автомобила обаче все още не са оповестени.

Засега Renault Estafette е само концепция, с която компанията иска да ни покаже подхода си към дизайна и ключовите решения на оформлението. Новото Renault Estafette ще се превърне в сериен модел през 2026 г., когато е планирано да започне производството му във френския завод на Renault в Сандувил.