Porsche разширява гамата си от задвижвания за спортния седан Panamera. Като част от стратегията E-Performance, новите зареждащи се в контакта хибриди Panamera 4 E-Hybrid и Panamera 4S E-Hybrid бяха добавени към портфолиото с незабавен ефект. Това е отговорът на Porsche на особено силния интерес към ефективни и динамични електрифицирани задвижвания на много пазари. Panamera ще се предлага в общо четири варианта на тази усъвършенствана технология за задвижване.

Вижте новите Panamera 4 E-Hybrid и Panamera 4S E-Hybrid  >>  >>  >>

Първият хибриден вариант на новото Porsche Panamera се нарича 4 E-Hybrid и е особено ефективен и гъвкав. За да генерира мощно ускорение, Porsche комбинира нова хибридна система със значително обновен 2,9-литров V-образен 6-цилиндров битурбо бензинов двигател с мощност 304 к.с. Системната мощност от 470 к.с. и максималният въртящ момент от 650 Нм позволяват ускорение от 0 до 100 км /ч за 4,1 секунди и максимална скорост от 280 км/ч.

Снимка: Porsche

При тази версия Panamera 4 E-Hybrid разходът на гориво в комбиниран цикъл е между 1,0 и 1,4 л/100 км (при заредена батерия), а консумация на електроенергия в комбиниран цикъл е между 25,3 и 27,6 кВтч/100 км. Електрическият пробег в комбиниран цикъл е между 79 и 93 км, а в градски условия чисто електрическият пробег на Panamera 4 E-Hybrid се увеличава и варира между 89 и 96 км според цикъла на WLTP.

Вторият вариант на новото Porsche Panamera носи името 4S E-Hybrid и поставя по-силен фокус върху динамиката на шофиране, както и върху постоянната мощност в горния диапазон на оборотите. Неговият 2,9-литров V-образен 6-цилиндров битурбо двигател осигурява мощност 353 к.с. Системната мощност е 544 к.с., а максималният въртящ момент е 750 Нм. Това позволява на Panamera 4S E-Hybrid да ускори от място до 100 км/ч за 3,7 секунди и да достигне максимална скорост от 290 км/ч.

Снимка: Porsche

Средният разход на гориво при Panamera 4S E-Hybrid в комбиниран цикъл е между 1,1 и 1,4 л/100 км (при заредена батерия), а консумация на електроенергия в комбиниран цикъл е между 25,9 и 28,6 кВтч/100 км. Средният електрически пробег варира между 78 и 90 км, а в града новото Porsche Panamera 4S E-Hybrid може да измине между 83 и 92 км.

В сравнение с предишното поколение, всички модели Porsche Panamera E-Hybrid предлагат по-голям електрически пробег, по-бърза скорост на зареждане, по-добра реакция на газта и по-добро шофиране в почти всички дисциплини. Новата батерия с високо напрежение от 25,9 кВтч осигурява около 45% повече капацитет в сравнимо пространство. В същото време новото бордово AC-зарядно устройство с мощност 11 кВт съкращава времето за зареждане до 2 часа и 39 минути.

Снимка: Porsche

С мощност от 190 к.с. и 450 Нм въртящ момент, напълно новият електрически мотор предлага значително повече мощност от своя предшественик. Той също така е интегриран в корпуса по ефективен и оптимизиран по отношение на теглото начин и в циркулацията на маслото за охлаждане на автоматичната трансмисия с двоен съединител PDK. Дизайнът на вътрешния ротор намалява инерцията на масата с 50%, което подобрява реакцията на дросела. С рекуперация до 88 кВт, електромоторът също допринася за значително увеличения електрически пробег на моделите Panamera E-Hybrid.

Оптимизирани режими на шофиране E-Hybrid

Четирите оптимизирани режима на шофиране, специфични за версиите E-Hybrid, както и подобрените режими Sport и Sport Plus допълнително оптимизират ефективността на моделите E-Hybrid. Автомобилите винаги стартират в чисто електрически режим E-Power. След като нивото на зареждане на батерията е под определена минимална стойност, системата автоматично превключва в режим Hybrid Auto, който адаптира работната стратегия към текущата ситуация на шофиране.

С активно насочване по маршрута в Hybrid Auto, оперативната стратегия е допълнително оптимизирана чрез познаване на предстоящия маршрут. По този начин делът на електрически задвижваните разстояния в градския трафик може да бъде увеличен максимално и ефективността да се увеличи. За целта системата използва както данни от кола, така и данни от навигация. В режим E-Hold текущото състояние на заряд на батерията се запазва.

Снимка: Porsche

В режим E-Charge, от друга страна, двигателят с вътрешно горене зарежда батерията до 80% извън града и над 55 км/ч, докато Panamera използва предимствата на ефективността на хибридното задвижване в градския трафик. В режимите Sport и Sport Plus Porsche намалява целевото ниво на зареждане на батерията съответно до 20 и 30% (преди 30 и 80%. Това повишава ефективността, без да жертва производителността.

Иновативно активно окачване на моделите E-Hybrid

Porsche оборудва всички варианти на новата Panamera с адаптивно двукамерно въздушно окачване, включително с активно управление на окачването с двуклапанни амортисьори като стандарт. Иновативното активно окачване също се предлага за моделите E-Hybrid. То съчетава способността да предлага оптимизирано сцепление и представяне в завой с висока степен на комфорт.

Всеки отделен амортисьор също е оборудван с двуклапанна технология и има хидравлична помпа с електрическо управление, която се захранва от 400-волтова система и която може да се използва за активно натрупване на сили в посоките на отскок и компресия. В резултат на това окачването почти напълно поема движенията на каросерията, причинени от несъвършенствата на пътя и поддържа автомобила хоризонтално през цялото време по време на динамични маневри на шофиране.

Снимка: Porsche

Амортисьорите работят с честота до 13 херца, което означава, че могат да регулират настройката до 13 пъти в секунда и по този начин реагират светкавично на съответната ситуация на шофиране и пътната настилка. Технологията позволява иновативни функции като компенсация на движенията на накланяне и търкаляне, както и повдигане на каросерията при качване и излизане от колата.

Спортни детайли и подобрено стандартно оборудване

Всички варианти на новата Panamera имат атлетичен и свеж дизайн. Отпред визията се характеризира с оформени по нов начин стандартни матрични LED фарове и допълнителен хоризонтален въздухозаборник. В задната част на спортния седан непрекъсната задна светлина и задно стъкло без рамка отличават новата Panamera. Облицовката на прозорците в сребристо подчертава страничната линия на спортния седан.

Снимка: Porsche

Стандартното оборудване на Panamera 4 E-Hybrid включва 19-цолови джанти, черни спирачни апарати и матрични LED фарове. Иновативната HD матрична LED осветителна система с висока резолюция се предлага като опция. Новата Panamera 4S E-Hybrid се отличава с 20-инчови джанти с аеродинамичен дизайн, сребристи спортни ауспуси и червени спирачни апарати.

Опционално се предлагат спирачни апарати в зелено Acid и черно. Новата Panamera 4S E-Hybrid е оборудвана със спирачки с 6-бутални спирачни апарати на предната ос като стандарт, а като опция се предлагат 10-бутални спирачни апарати. Алтернативно за този модел се предлагат 21-инчови колела с керамични композитни дискове с размери 440 мм на предната ос и 410 мм на задната ос.

Снимка: Porsche

Новите модела Porsche Panamera 4 E-Hybrid и Panamera 4S E-Hybrid вече са налични за поръчка като спортни седани. Разширеното стандартно оборудване на Panamera включва асистент за паркиране и охладена поставка за смартфон за безжично зареждане с до 15 вата.

Предлагат се и опции като управление на задната ос, асистент за дистанционно паркиране, асистент за шофиране, включващ активно поддържане на лентата, дисплей за пътника до водача и система за качество на въздуха. Като стандартно оборудване се предлагат четиризонов автоматичен климатроник и голямата централна конзола. Доставките в Европа ще започнат през второто тримесечие на 2024 г.