Новото BMW M5 е изключителен суперспортен автомобил с четири врати и пет места и е плод на последователно развитие на една забележителна автомобилна концепция, стартирала през 1984 година.
Вижте снимки
Новото BMW M5 за първи път е оборудвано с новоразработения High-Performance-двигател от M ГмбХ. Високооборотният 4,4-литров V8-агрегат е с технология M TwinPower Turbo, съставена от Twin Scroll Twin Turbo свръхпълнене, разположени над цилиндровите глави изпускателни колектори, директно впръскване на бензина High Precision Injection и напълно променливо управление на клапаните VALVETRONIC с мощност 412 кВт/ 560 к.с. при 6 000 – 7 000 об./мин, максимален въртящ момент 680 Нм от 1 500 об./мин и впечатлява с незабавно разгръщане на мощността.
Новото BMW M5 ускорява от 0-100 км/ч за 4,4 секунди, а от 0-200 км/ч за 13,0 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч или 305 км/ч с опцията M Driver’s Package, която включва и обучение на водача за спортно шофиране. В ЕС тестови цикъл BMW M5 постига среден разход на гориво 9,9 л/100 км или с над 30% по-малко, в сравнение със своя предшественик при увеличени с 10% мощност и с 30% въртящ момент. Това е възможно благодарение на технологиите BMW Efficient Dynamics включително функция Auto Start Stop и регенерация на спирачната енергия, с които BMW M5 е оборудвано.
Новото BMW M5 е оборудвано с М специфично окачване, вкл. кинематика на предната и задната ос, кормилно управление M Servotronic, динамичен контрол на амортисьорите, система за стабилност DSC включително M Dynamic Mode и високоефективна Compound-спирачна система с оптимизирано тегло. Задвижването е на задните колела и се осъществява с помощта на седемстепенна M Drivelogic трансмисия с два съединителя. Автоматичното превключване на предавките е оптимизирано по отношение на сцеплението.
По отношение на външния вид на автомобилът притежава дизайнерски елементи като предна броня с особено големи въздухозаборници за двигателя и спирачната система, атлетично изпъкналите арки на калниците за подчертаване на широката следа, типичните за М „хриле” с интегрирани пътепоказатели, аеродинамично оптимизираната задна броня с дифузор между разположените отдясно и отляво двойни ауспухови тръби, задния спойлер в стил Gurney върху капака на багажника и 19-инчовите М алуминиеви джанти с ексклузивен дизайн с двойни спици.
В интериора на BMW M5 се вижда М спортни седалки, с кожена тапицерия Merino; ексклузивни декоративни елементи Aluminium Trace, антрацитено-черен таван BMW Individual, електрическо регулиране на кормилната колона, 4-зонална автоматична климатична инсталация и дифузно осветление.
Новото BMW M5 е оборудвано с богат избор от асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive. В серийното оборудване е включен специфичен за М Head-Up-дисплей. Предлагат се адаптивни предни светлини за серийните ксенонови фарове, асистент за дълги светлини, BMW Night Vision с функция за разпознаване на пешеходци, предупреждение при смяна и при напускане напътното платно, Surround View, Speed Limit Info, достъп до интернет, разширени възможности за интеграция на смартфони и музикални плеъри, Real Time Traffic Information и Apps (приложения) за Web Radio, както и за ползване на Facebook и Twitter. В допълнение на разположение на водача е и богат избор от допълнително оборудване, предлаган за BMW Серия 5 Седан, като комфортен достъп, М мултифункционални седалки, активни седалки, врати с автоматично затваряне Soft Close, автоматично задвижване на задния капак, електрически стъклен люк на покрива, теглич и др.