Подобно на Toyota, Alpine вярва, че двигателят с вътрешно горене може да бъде спасен чрез използване на водород. Докато японският производител експериментира с модели като GR Yaris и GR Corolla с трицилиндрови двигатели, спортното подразделение на Renault започва с четирицилиндров агрегат. Сега Alpine представя концепция за суперавтомобил с още по-голям V6 двигател на водород.

Вижте как изглежда Alpine Alpenglow Hy6 concept >> >> >>

Alpenglow Hy6 е оборудван с 3.5-литров V6 с двойни турбокомпресори, генериращ 730 к.с. и 770 Нм въртящ момент, които се предават към задната ос.

Агрегатът се развърта до 9000 об/мин и използва водород, съхраняван в три резервоара. Два от тях са монтирани от двете страни на купето, а третият се намира зад кокпита. Всички резервоари са поставени в проветриви отделения и, поради съображения за безопасност, нямат връзка с кабината.

Alpenglow Hy6 използва изцяло нов V6 двигател, който е разработван в продължение на две години и има алуминиев блок със"сух картер". Средноразположеният двигател е вграден в карбоново шаси тип LMP3 и позволява на суперавтомобила да достигне над 330 км/ч с нулеви емисии. Изпускателната система от инконелова сплав, интегрирана в задните светлини, изпуска само водна пара.

Alpine е потвърдила плановете си за производство на суперавтомобил, но все още не е ясно дали той ще използва двигател с водородно горене или напълно електрическо задвижване. Междувременно, френската марка се подготвя да дебютира в САЩ след няколко години.

Alpenglow Hy6 е изложен на автомобилното изложение в Париж 2024 заедно с електрическия A290, базиран на новия Renault 5. Там е и концепцията A390, върху която ще се базира първият SUV на компанията. На изложението е и лимитираната серия A110 R Ultime - най-скъпият автомобил на марката досега.