При дебюта на новата Impreza мненията за автомобила бяха на двата противоположни полюса. Най-големите фенове тотално отрекоха новия дизайн. Появиха се съмнения и за иконата на Subaru. Но тях Impreza WRX STi разбива на пух и прах. На пистата “Серес” в Гърция се проведе тест-драйв на бегачката, по време на който единственото ми заключение е, че новата Impreza WRX STi е с класи над своя предшественик. Разбира се, по темата дизайн могат да възникнат дискусии, но пътното поведение на този автомобил е с класи над това на предшественика. Автомобилът наистина е неподвластен на законите на физиката. В завой със 130 км/ч единственото, което чакаш да се случи, е автомобилът да излети от пистата. Това обаче така и не се случва, а този зад волана продължава да натиска педала на газта. Невероятната стабилност на STi е може би най-важната характеристика на резачката. За това освен боксеровия двигател, 4х4 задвижването и дългата колесна база, най-голяма роля играят системите за стабилност, вградени в автомобила. Системата SI (SUBARU Intelligent) Drive system предлага три различни режима: Intelligent, Sport и Sport Sharp.Multi-mode Driver’s Control Center Differential (DCCD) позволява на водача да избира различни режими на работа на централния диференциал. Първият е AUTO: стандарният режим на работа автоматично контролира диференциалите при всякакви пътни условия; AUTO [+]: подходящ за шофиране на хлъзгави или заледени повърхности; AUTO [-]: в този режим управлението е по-директно; MANUAL: тук водачът сам настройва централния диференциал. Системата Vehicle Dynamics Control (VDC) също предлага три различни режима. NORMAL: контролира ABS, TCS и VDC; TRACTION: контролира TCS и VDC; OFF: в този режим се контролира само ABS. Той се използва в екстремни ситуации като например необходимост автомобилът да излезе от дълбок сняг или кал, ако е закъсал. Двигателят е 2,5-литров боксер, от който инженерите са изстискали допълнителни 20 к.с., за да закръглят общия им брой на 300, а максималният въртящ момент вече е 407 Нм. Те се предават към четирите колела посредством изпитаната Symmetrical AWD и 6-степенна механична предавателна кутия.