Проектиран от Bertone, това е първият автомобил на марката с предно задвижване и преден двигател. Моделът се появява след решение, взето от чехословашкото правителство през декември 1982 г. Задачата е моделът да е напълно проектиран до юни 1985 г. и да започне производство в рамките на пет години.

Пазарният дебют от 1987 година посрещна Favorit с голям успех. Моделът се превръща в основната причина за интереса на VW към придобиването на Skoda.

Хечбекът беше пенсиониран през 1994 г., за да направи място на Felicia, която впоследствие бе заменена от Fabia.

Ентусиасти откриха най-запазения Favorit към днешна дата. Моделът е произведен през 1993 г. и е истинска капсула на времето, тъй като е каран само 34 километра, откакто първоначалният собственик от Атина го е купил преди 30 години. Дори седалките били още с найлона си.

Състезателният пилот Иржи Мичанек Джуниър купува хечбека за 24 000 евро.