Германската марка Opel вече предлага повечето от моделите си в гамата с хибридно задвижване. Новите модели на Opel с 48-волтова хибридна технология предоставят възможност за електрифицирана мобилност и ефективно пестене на гориво, без да се налага да променяте навиците си за шофиране и без да е необходимо зареждане на батерията на автомобила на зарядна станция. Клиентите на Opel могат да избират между няколко модела с модерната хибридна технология.

Вижте най-икономичните хибридни модели на Opel  >>  >>  >>

Портфолиото се простира от бестселъра при малките автомобили Opel Corsa през стилния кросоувър Opel Mokka до впечатляващите модели в компактния клас Opel Astra и Astra Sports Tourer, както и най-големия SUV модел на марката - Opel Grandland. Най-новият модел в портфолиото на Opel е компактният кросоувър Frontera Hybrid.

Opel Frontera Hybrid

Снимка: Opel

Достъпният нов семеен SUV е обордван с 48-волтовата технология, която се състои от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 100 к.с., усъвършенстван специално за хибридна употреба. Той работи заедно с електромотор с мощност 28 к.с. и електрифицирана 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител, така че разходът на гориво и емисиите на CO2 са значително намалени в сравнение със сравним автомобил с конвенционално задвижване. Новият компактен модел се предлага и в по-мощна версия на същата хибридна система със запас от 136 к.с.

Безшумно придвижване с използване само на електрическия мотор

Интелигентната, рентабилна и компактна 48-волтова хибридна технология предлага много предимства при ежедневна употреба. Системата намалява разхода на гориво и емисиите на CO2 в сравнение със същия модел с бензинов двигател, като при Opel Corsa Hybrid например разходът е по-нисък с 18% и комбинираните стойности според WLTP са 4,6 л/100 км и 104 г/км CO2. В същото време хибридната система увеличава комфорта при шофиране.

Opel Corsa Hybrid

Снимка: Opel

Бензиновият двигател и електромоторът работят заедно или поотделно в зависимост от нуждите, но винаги са в оптимална хармония между консумация на енергия и производителност. За да се гарантира, че каталитичният конвертор и спирачният асистент функционират оптимално от първото натискане на педала на газта, бензиновият двигател винаги се използва при стартиране на моделите на Opel. Електромоторът подпомага бензиновия двигател при ускорение и потегляне от място и допринася за по-високия въртящ момент, особено при ниски обороти на двигателя, което благоприятства за динамиката на шофиране и намалява емисиите на CO2.

Opel Corsa Hybrid

Снимка: Opel

При ниска скорост електромоторът позволява изцяло електрическо придвижване в градска среда. Автомобилът автоматично превключва на електрическо задвижване, когато зарядът на батерията и външните условия са подходящи. Когато натиснете спирачката или при движение по инерция, спирачната енергия се рекуперира и се зарежда 48-волтовата батерия на хибридната система. Водачите на хибридните модели на Opel могат да избират между три режима на шофиране - Eco, Normal и Sport. В спортен режим бензиновият двигател винаги работи, за да осигури максимална производителност по всяко време на движение.

Дисплей със специфична информация за хибридното задвижване

Водачите на хибридните модели на Opel могат лесно и удобно да следят най-важните параметри за текущия режим на работа като енергийното състояние и много повече, благодарение на специфичната информация представена върху екрана пред тях. Информационният дисплей за водача има изображения, познати от вариантите на моделите с конвенционално задвижване, с няколко специални допълнителни функции. Цифрите на дигиталния дисплей за скорост са бели, когато бензиновият двигател работи. При изцяло задвижване на ток, дисплеят се променя в синьо.

Снимка: Opel

Допълнителният постоянен дисплей за мощност, заместващ оборотомера в информационния дисплей на водача е разделен на три сектора. Първият сектор е "Мощност" и при него автомобилът се движи с максимална мощност, тъй като бензиновият двигател и електромоторът работят едновременно. Вторият сектор е "Eco" и при него колата се движи с най-добра енергийна ефективност от бензиновия двигател или от електромотора.

Третият сектор е "Зареждане", при който превозното средство забавя и рекуперира енергия. Когато водачът изведе информацията за енергийния поток, на информационния дисплей се появява схематично представяне на автомобила, показващо потока на енергия между батерията, бензиновия двигател и колелата, както и състоянието на зареждане на батерията.

Снимка: Opel

Текущият работен статус, който може да бъде изцяло електрическо шофиране, рекуперация на енергия или мощността, идваща от бензиновия двигател, се показва в различни цветове. Когато колата е изключена, дисплеят с обобщена информация за пътуването предоставя допълнителни данни като изминато разстояние, продължителност на пътуването, средна консумация на гориво, оставащ пробег и процент от маршрута, изминат с електрическо задвижване.

Основни компоненти и функции на 48-волтовата хибридна система

Новото поколение 1,2-литрови 3-цилиндрови бензинови двигатели са специално разработени за хибридно задвижване и отговарят на стандарта за емисии Euro 6e. За оптимална ефективност новите двигатели работят в цикъла на горене на "Милър". Този термодинамичен цикъл е активиран от турбокомпресор с променлива геометрия, който подобрява производителността при ниските обороти в минута и променливото газоразпределение на клапаните.

Снимка: Opel

Новата електрифицирана 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител също е проектирана специално за приложения в хибридите. Превключванията без прекъсване на въртящия момент са по-кратки и комфортът е по-висок. "Кожухът" на трансмисията съдържа електрически мотор и инвертор, оптимизирайки размера и теглото на задвижването. Синхронният електромотор с постоянен магнит, интегриран в скоростната кутия, произвежда пикова мощност от 28 к.с. (21 кВт) и максимален въртящ момент от 55 Нм, които доставят оптимални характеристики на шофиране.

Стартерът с ремъчно задвижване е базиран на 48-волтова технология и в комбинация с електромотора стартира бензиновия двигател от студен старт. Ремъчният стартер рестартира двигателя бързо и безпроблемно по време на шофиране. Още един от важните компоненти е 48-волтовата литиево-йонна батерия с полезен капацитет от 0,432 кВтч, която се презарежда чрез рекуперация, монтирана под предната лява седалка на повечето модели, единствено при Grandland Hybrid е под каросерията.

Opel Grandland Hybrid

Снимка: Opel

Това разположение не само постига оптимално разпределение на теглото за добра динамика на шофиране, но също така позволява да се запази пълният обем на багажника. Във всеки един от моделите работят две електрически мрежи - 12-волтовата мрежа с ниско напрежение, захранваща оборудването на автомобила, като електрически прозорци, информационно-развлекателна система, и 48-волтова мрежа за захранване на хибридната система.

Включен е и преобразувател на постоянен ток за пренос на електрическа енергия от 48-волтовата към 12-волтовата мрежа. Ако 48-волтовата батерия е почти празна, например, след като автомобилът е бил неактивен за особено дълго време, преобразувателят може да прехвърли енергия за сервизни цели от 12-волтовата към 48-волтовата мрежа.