Основните компоненти в нея – използваните в предното окачване McPherson-модули HiPerStruts – са заимствани директно от Insignia OPC (239 кВт/325 к.с.).
Използването на системата HiPerStrut е спомогнало за намаляване на промяната на страничния наклон на предните колела на версията GTC в завой, с което се гарантира по-добро сцепление с настилката. 
Промяната в геометрията на предното окачване вследствие на прилагането на HiPerStrut е позволила монтирането на колела с внушителен диаметър, достигащ 20 цола за GTC.
В сравнение с версията с 5 врати на Astra, клиренсът на модификацията GTC е намален с 15 милиметра при едновременно увеличаване на междуосното разстояние с 10 милиметра – от 2685 на 2695 милиметра.
Astra GTC използва кормилна уредба с назъбена рейка и пиньон, придружена от сервоусилвател с променливо действие в зависимост от скоростта на движение. При движение с ниска скорост, степента на сервоусилване се повишава с цел снижаване на необходимото усилие за завиване. При висока скорост на движение сервоподпомагането автоматично намалява с цел водачът да получи по-точна информация за работата си с волана.
Отчитайки факта, че водачите невинаги разполагат с достъп до отсечки с множество последователни завои и гладка настилка, окачването на версията GTC е настроено така, че да се справя успешно и с най-износените и напукани настилки.
Новият особено динамичен и на външен вид и като поведение модел на Opel ще празнува своята световна премиера на автомобилното изложение във Франкфурт през септември тази година.