Renault показа четвъртото поколение на големия ван Master, който изпъква със стилен външен вид. Новият лекотоварен флагман на марката е разработен на мултиенергийна платформа и има аеродинамичен дизайн, който се стреми към най-добра енергийна ефективност във всеки детайл.

Масивната предна част придава на модела здравина със стил, напомнящ на големите камиони. От двете страни на впечатляващата предна решетка са разположени изцяло LED фарове. Фокусът на дизайнерите обаче е била аеродинамиката. Коефициентът на челно съпротивление е намален с 20% в сравнение с предишното поколение и понижава и разхода на гориво.

Снимка: Renault

Мултиенергийната платформа означава, че новото Renault Master ще се предлага с различни видове задвижване. Класическите варианти с турбодизелов двигател са с мощност 105, 130, 150 или 170 к.с.

Тези агрегати предлагат по-големи предимства по отношение на потреблението, намалено средно с 1,5 л/100 км средно и намалени с 39 г/км емисии на СO2. Мощността се предава чрез класическа 6-степенна механична трансмисия или нова 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Снимка: Renault

Новото Renault Master ще се предлага и в изцяло електрически версии, като ще бъдат налични два двигателя - с 96 кВт или със 105 кВт и въртящ момент от 300 Нм. Наличният капацитет на батерията е 40 кВтч за пробег от 180 км в цикъла WLTP или 87 кВтч с обхват над 410 км в цикъла WLTP.

Максималният полезен товар тук е 1625 кг, а товарът на ремаркето е 2,5 тона. Зареждането със 130 кВт на бърза зарядна станция позволява пробег от 229 км с презареждане за 30 минути. У дома зареждането от 10 до 100% на станция с мощност 22 кВт отнема по-малко от четири часа. Това не е всичко, защото в бъдеще Renault Master ще се предлага и във версия с водородни горивни клетки.

Снимка: Renault

Новото Renault Master ще включва възможности за зареждане Vehicle-to-Load (V2L) и Vehicle-to-Grid (V2G). Това са варианти за зареждане на други устройства от контакт в кабината или товарната зона, както и адаптери за включване на електрически уреди, инструменти, компютри и други устройства в контакти на зарядното устройство.

Можете също така да захранвате специално изработени части на каросерията като хладилни отделения, автоматични задни врати, допълнителни отоплителни или климатични системи и т.н. директно от батерията. Новото Renault Master също ще може да подава енергия от батерията си към мрежата V2G, като използва двупосочно зарядно устройство.

Снимка: Renault

Новото Renault Master предлага широка гама от варианти. Предлагат се 20 различни варианта на каросерията с товарен обем от 11 до 22 кубични метра, по-голяма с 40 мм ширина на входа през плъзгащата се странична врата и по-голяма със 100 мм товарна дължина.

Товароносимостта на моделите с предно предаване е до 4 тона. Скъсеното междуосие и новата предна част също предлагат по-добра маневреност с радиус на завой, намален с 1,5 метра, така че версията L3 може да бъде избрана и за използване в градския трафик.

Снимка: Renault

Работата по екстериора и на новото Renault Master намира отражение и в новия дизайн на интериора с висока функционалност. За увеличаване на вътрешното пространство допринася S-образното арматурно табло, ориентирано към водача, докато 10-инчовият дисплей, монтиран като стандарт в гамата, добавя техническа нотка към интериора.

Воланът вече се регулира на височина и в дълбочина, а селекторът на автоматичните скорости е преместен на волана. Обемът на отделенията за вещи е нараснал с 25% до общо 135 литра. Облегалката на средната седалка се превръща в маса, като седалката може да се сгъне, за да осигури достъп до отделението за съхранение на компютър.

Снимка: Renault

Електронните устройства могат да се захранват чрез USB-C гнезда. Предлагат се и множество опции за сядане като висящи, въртящи се, индивидуални седалки и три версии на седалки тип пейка.

Новото Renault Master разчита на стандартната мултимедийна система OpenR Link с 10-инчов дисплей. Като стандартно оборудване за всеки модел в гамата се предлагат безжична съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay, както и дистанционна връзка с колата чрез приложението My Renault.

Снимка: Renault

На борда на модела има минимум 20 системи за подпомагане на водача. Акцентите включват асистент за стабилизиране при страничен удар, автоматично аварийно спиране и асистент за маневриране с ремарке. Интелигентният асистент за скорост помага да поддържате разрешената скорост. Новият ван трябва да излезе на пазара в началото на 2024 г. Цените все още не са обявени.