Новият Jeep Wrangler изминава до 51 км само на ток
Всъдеходът идва в Европа догодина с подобрени характеристики, множество иновативни функции и модерни технологии
Безспорно всъдеходите на Jeep имат основната заслуга за това думата "джип" да се превърне в нарицателно за автомобил с висока проходимост. Най-проходимият и разпознаваем модел на Jeep за всички времена е моделът Wrangler, който се появи за първи път през 1986 година. Оттогава Wrangler е вечният приключенски герой, олицетворяващ духа на марката Jeep.
От първото поколение досега Jeep продаде 5 милиона автомобила Wrangler по целия свят, подобрявайки офроуд възможностите с всяко следващо поколение. Четвъртото поколение на Jeep Wrangler дебютира през 2017 година, а сега моделът е основно модернизиран, като запазва автентичния си дизайн и комбинацията от офроуд възможности и отлична динамика на пътя и извън него, но добавя подобрени характеристики като усъвършенствано задвижване с изцяло електрически пробег до 51 км, множество иновативни функции за асистенция и безопасност, и модерни технологии.
Новият Wrangler надгражда своето наследство от свобода и приключения, като се превръща в поредното доказателство за своята лоялна база от почитатели и ентусиасти. Следващата еволюция на емблематичния SUV ще пристигне в Европа през първата половина на 2024 г. като предоставя свободата да отидете навсякъде и да правите всичко с него. В Европа новият Jeep Wrangler ще се предлага във версиите Sahara и Rubicon.
Вижте как изглежда обновеният Jeep Wrangler >> >> >>
Клиентите на Jeep Wrangler ще могат да изпитат повече комфорт и безопасност с нов интериор, включващ стандартно предни седалки с електрическо задвижване в 12 посоки, централен 12,3-инчов сензорен екран на мултимедийната система Uconnect 5 и странични въздушни възглавници тип "завеси" на първия и втория ред седалки.
"Новият Jeep Wrangler засилва ролята си на герой в гамата на Jeep, като комбинира легендарните възможности с повече технологии, комфорт и функции за безопасност. Това е безкомпромисна комбинация, подобрена от свободата на нашата нова технология 4xe", каза Ерик Лафорж, ръководител на марката Jeep в Европа.
Новият Jeep Wrangler се разпознава с традиционния дизайн на марката. Емблематичната решетка със седем отвора е с актуализиран външен вид. Новите вертикални отвори на решетката подобряват охлаждането, подчертани са в черно и са по-тънки както визуално, така и буквално.
Новата "невидима" антена, интегрирана в предното стъкло, заменя предишната стоманена мачтова антена, рационализирайки външния вид на Wrangler и елиминирайки ударите в храсти или клони на дървета. Моделът е освежен с пет нови стандартни и опционални дизайна на джанти с размер от 17 до 20 инча. Предлагат се множество опции, включително два налични стандартни твърди покрива в черен цвят и в цвета на каросерията, ексклузивен електрически мек покрив и пакет с двойни врати.
Предлагат се много различни комбинации за вратите, покрива и предното стъкло, за да могат клиентите на Jeep Wrangler да персонализират своето офроуд приключение според специфичните си нужди. Новият Wrangler се предлага в 10 атрактивни екстериорни цвята.
Изисканият интериор на новия Jeep Wrangler предлага първокласни функции и технологии наред с характерните за марката функционалност и гъвкавост. Централната конзола е вдъхновена от наследството на марката и има чиста, изваяна форма, която допълва хоризонталния дизайн на таблото. Облицованото инструментално табло разполага с меки на допир повърхности с контрастни акцентиращи шевове.
Новите ръкохватки вече са поставени в горната част на таблото. Стандартно за всички модели е подобреното гласовото разпознаване, което сега използва технология с повече от един микрофон. При моделите Rubicon и Sahara стандартният премиум пакет за купето добавя акустично предно стъкло, по-дебел мокет и допълнителна заглушителна пяна в горната част на предното стъкло, предния капак и B-колоните за по-тихо возене.
Изцяло новият 12,3-инчов сензорен дигитален екран на мултимедийната система Uconnect 5 е най-големият дисплей, предлаган някога във Wrangler, който се намира на видно място на централната конзола, точно над новия тънък правоъгълен вътрешен вентилационен отвор.
Двата вентилационни отвора в страничните краища на таблото запазват характерната си кръгла форма. Мултимедийната система Uconnect 5 е пет пъти по-бърза в сравнение с предишното поколение на системата. Тя използва операционна система Android и актуализации по въздуха, като предлага гъвкавост, която ще позволи на системата непрекъснато да се развива, за да предлага ново съдържание, функции и услуги. Системата Uconnect 5 предлага повече свързани услуги и функции.
Пакетът от системни акценти включва пет потребителски профила плюс режим за персонализирани музикални предпочитания, приложения, позиция на седалката, ъгли на огледалото и нива на климатичен комфорт, безжична интеграция на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto, напълно адаптивен начален екран за бърз достъп до често използвани функции и работа с едно докосване, едновременна връзка за два телефона с Bluetooth, функция за включване на виртуален асистент Alexa в автомобила с възможност за естествени гласови команди и функции, мобилно приложение Uconnect, навигация TomTom, естествени гласови команди и актуализации за трафика в реално време, карти с актуализации с натискане на бутон за Uconnect на навигационната система и 4G LTE Wi-Fi хот спот за свързване на до осем безжични устройства.
Новият Wrangler е отлично оборудван, за да осигури на пътниците в автомобила свързаност, докато са в движение. Функционалността е подобрена за пътниците на предния ред със стандартни двойни портове USB Type C, които позволяват на устройствата да се зареждат до четири пъти по-бързо. Новият Wrangler предоставя общо до седем USB порта тип A и тип C за двата реда седалки. Стандартните 12-волтови контакти за аксесоари са разположени навсякъде в новия Wrangler, а 230-волтов контакт е наличен за захранване на домашна електроника.
Новият Jeep Wrangler предлага широка гама от свързани услуги в няколко пакета, предоставяйки на клиентите още повече помощ, комфорт и забавление. Създадени да придружават клиентите ежедневно, независимо от пътя, тези услуги предлагат богати и оригинални изживявания. Функцията Send&Go в приложението на Jeep позволява предварително записани пътувания да бъдат изпращани директно от смартфона към бордовата навигационна система на свързаното превозно средство. Така автомобилът ще е готов за работа, без собственикът да предприема каквито и да било допълнителни действия, освен да се качи в него.
Зареждането на електрическата батерия чрез избиране на времето за зареждане в приложението Jeep на смартфона дава на клиентите повече свободно време и им позволява да управляват бюджета си по-ефективно, независимо от това дали зареждането ще се извършва на обществени станции или у дома. Бордовата навигация предлага нови услуги в подкрепа на водачите по всички пътища и при всякакви обстоятелства. Благодарение на цялата информация, предоставена от бордовата навигационна система, шофирането никога не е било по-безопасно и с по-малко стрес.
Клиентите се възползват от последните новини за пътните условия, включително предупреждения за времето, предупреждения за трафика, местоположения на камери за скорост, също благодарение на автоматичните актуализации на картите по въздуха. Те могат да търсят всякакви интересни точки директно по време на шофиране, да търсят в бордовата система информация и развлечения или просто да използват гласа, питайки Alexa Voice Service за информация.
Всичко в новия Jeep Wrangler може да се управлява дистанционно, само с едно кликване на смартфона, чрез приложението Jeep. Възможно е да включите светлините си, за да намерите автомобила в претъпкан паркинг, да заключите и отключите вратите и багажника на автомобила или да проверите състоянието на вратите, за да сте сигурни, че автомобилът е заключен.
Благодарение на мобилното приложение също така е възможно дистанционно да активирате или планирате зареждането въз основа на остатъчното ниво на батерията и да подготвите своя Jeep Wrangler 4xe, за да намерите винаги перфектната температура в купето преди всяко пътуване.
Най-модерният задвижващ механизъм, разработван някога за Jeep Wrangler, увеличава максимално ефективността, като същевременно осигурява до 51 км изцяло електрически пробег в градския цикъл WLTP. Задвижването на Jeep Wrangler 4xe включва два електрически мотора и 400-волтова литиево-йонна батерия с капацитет 17 кВтч в комбинация с икономичен и мощен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Тази конфигурация увеличава максимално ефективността на компонентите на хибридното задвижване и ги съчетава със световноизвестната и доказана задвижваща линия на Wrangler. Всички нови модели на Wrangler 4xe предлагат Jeep 4xe Power Box, който разполага с четири 230-волтови контакта, позволяващи на батерията да захранва външни устройства като телефони и таблети. Задвижващата система на Wrangler 4xe генерира мощност от 380 к.с. и 637 Нм въртящ момент.
Единият мотор-генератор е интегриран в бензинов двигател, а другият мотор-генератор е интегриран в трансмисията. Режимите E-Selec на Jeep Wrangler 4xe позволяват на водача да приспособи хибридното задвижване така, че да отговаря най-добре на всяко пътуване Режимът "Хибриден" е по подразбиране и съчетава въртящия момент от 2,0-литровия двигател и електрическия мотор. В този режим задвижващата система първо ще използва енергия от батерията, след което ще добави тяга от 2,0-литровия бензинов двигател, когато батерията достигне минимално ниво на заряд.
При режима "Електрически" задвижването работи с електрическа енергия за движение с нулеви емисии, само докато батерията достигне минималния заряд или водачът поиска повече въртящ момент с рязко натискане на педала на газта и широко отваряне на дроселовата клапа, което задейства 2,0-литровия бензинов турбодвигател.
Режимът eSave дава предимство при задвижването от бензиновия двигател, спестявайки заряда на батерията за по-късен етап, например за движение в електрически режим сред природата или в градски зони, където има ограничения за превозни средства с вътрешно горене. В режим eSave водачът може също да избира между Battery Save и Battery Charge чрез менюто Hybrid Electric Pages от дисплея на мултимедията Uconnect.
За клиентите, които предпочитат традиционното задвижване, ще се предлага ограничена партида от Jeep Wrangler с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател на избрани пазари като Германия, Италия, Полша и Испания. Моторът е с максимална мощност 272 к.с. и въртящ момент от 400 Нм, като се свързва със стандартна 8-степенна автоматична скоростна кутия. Този 2,0-литров турбодвигател има висока производителност и нисък разход на гориво. Новият Wrangler с 2,0-литровия бензинов двигател ще се предлага във версиите Sahara и Rubicon.
Новият Jeep Wrangler 4xe предоставя легендарни възможности за офроуд и е най-способният досега, с най-добра производителност в класа, благодарение на комбинацията от мощен бензинов двигател, разположен отпред и разположена отзад електрическа система. Това решение позволява адаптивно разпределение на въртящия момент. Оборудван е с две модерни системи за 4x4 - Rock-Trac full-time и Selec-Trac full-time. Предавателните отношения са до 77:1.
Новият моделът предлага безкомпромисни ъгли на проходимост и пътен просвет, като ъгъл на приближаване до 36,6 градуса, ъгъл на рампата до 21,4 градуса, ъгъл на а отдалечаване до 31,8 градуса, пътен просвет до 253 мм, възможност за преминаване през водни препятствия с дълбочина до 760 мм при максимална скорост от 8 км/ч.
Уникалните офроуд характеристики включват цели предни и задни мостове, двустепенна раздатъчна кутия, контрол на сцеплението, куки за теглене, дискови спирачки на четирите колела, четири предпазни панела под автомобила и гуми с минимален диаметър по външния ръб от 81 см. Новият Wrangler е още по-проходим с ново поколение заден мост Dana 44 HD full-float на версиите Rubicon. Клиентите на Wrangler могат да получат автомобила си с по-силни и здрави оси, които обикновено се прилагат в тежкотоварни камиони.
Легендарната способност за Wrangler Rubicon идва от дълъг списък с офроуд функции, включително заден мост Dana 44 HD full-float, Rock-Trac part-time раздатъчна кутия с понижаване на предавките в отношение 4:1, електронно откачане на предната стабилизираща щанга, блокажи на предния и задния диференциал, 17-инчови алуминиеви джанти с 33-инчови гуми BFGoodrich за всякакъв терен. Използвайки каросерия върху рама и система за окачване с пет звена, новият Wrangler предоставя ненадмината проходимост, усъвършенствана динамика на пътя и модерни системи за сигурност.
Новият Wrangler разполага с четири предпазни панела под автомобила, за да се защитят важните компоненти при движение извън пътя, включително резервоара за гориво, раздатъчната кутия и масления резервоар на автоматичната трансмисия. Използването на леки алуминиеви материали при вратите, пантите, предния капак, калниците, рамката на предното стъкло и магнезиевата задна врата, помага за намаляване на теглото и подобряване на горивната ефективност.
Новият Wrangler продължава да използва доказаното окачване с пет звена. Предното окачване разполага с две горни и две долни контролни рамена от високоякостна стомана и напречна греда. Задното окачване с пет звена има подобна конфигурация като предното окачване, с две горни и две долни високоякостни стоманени контролни рамена и напречна греда. Предните и задните греди от високоякостна стомана са разположени така, че да контролират страничното движение на оста с минимална промяна на ъгъла по време на движение на окачването.
Амортисьорите са настроени за оптимален баланс между отлична управляемост на пътя и легендарната способност за движение извън пътя, осигурявайки идеален комфорт при возене, контрол на накланянето на каросерията и динамично шофиране. При модификацията Wrangler Rubicon е включено електронно откачане на предната стабилизираща щанга, за да се осигури допълнителен ход на колелата, когато теренът изисква това.
Безопасността и сигурността са от първостепенно значение при разработването на новия Jeep Wrangler за 2024 г., който предлага повече от 85 активни и пасивни функции за безопасност и сигурност. Стандартни за всички модели са страничните въздушни възглавници тип "завеса" за първия и втория ред седалки, които допълват стандартните предни въздушни възглавници за водача и пътника и страничните въздушни възглавници за предните места.
Новият Wrangler включва предпазни колани на втория ред с ограничители на натоварването, както и структурни подобрения за ефективност при страничен удар. Списъкът на стандартната система за подпомагане на водача включва предупреждение при опасност от челен сблъсък и усъвършенстван круиз контрол с функция стоп, разпознаване на обекти в сляпата зона и напречен трафик при движение на заден ход, както и новата система за предупреждение при умора на водача, предупреждение за напускане на лентата и разпознаване на пътните знаци.
Системата за преден и заден асистент при паркиране е стандартна за всички нива. Модификацията Sahara разполага със задна камера с динамични линии, а Rubicon включва предна и задна офроуд камери. Контролът на сцеплението и електронният контрол на стабилността с електронен контрол против преобръщане са стандартни за всички модели.