Ford представи специалния модел Focus ST Edition, който е напълно готов да излезе на пътя и пистата. Това е най-добре оборудваният Focus ST, разработен досега от Ford Performance. Той е създаден да възнагради шофьорите-ентусиасти с реакции на състезателна кола на пистата, като същевременно предоставя комфорта на семеен автомобил с високи спецификации за шофиране до работното място или пътуване извън града.

Вижте как изглежда Ford Focus ST Edition в детайли   >>  >>  >>

Новият Ford Focus ST Edition осигурява най-добрия баланс между практичност и производителност. Моделът се предлага за поръчка на избрани пазари с разширени функции, сред които регулируема система за окачване, настроена от Ford Performance, която позволява на собствениците да настройват фино динамиката на шофиране според личните си предпочитания.

Снимка: Ford

Новият Focus ST Edition стъпва на алуминиеви джанти, изработени с помощта на формоване, използвани също за производство на космически компоненти. Предните спирачки Brembo осигуряват мощно и постоянно спиране, а задвижващият 2,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost на Ford с мощност 280 к.с. и въртящ момент 420 Нм допринася за динамичното ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди.

Новият Focus ST Edition е толкова удобен, че насочва собствениците си от пътя към пистата, колкото е способен, когато стигне до там, с най-популярните опционални пакети от гамата Focus ST, включени като стандарт за безпроблемно пътуване по магистрала и първокласна аудиосистема за дълги пътешествия. Моделът се отличава с уникален екстериор в син цвят Azura с черни гланцирани детайли, както и интериорни акценти в синьо Motion, които добавят безпогрешна ексклузивност.

Снимка: Ford

"Новият Focus ST Edition представя най-доброто от Ford Performance в практичен всекидневен пакет", каза Щефан Мюнцингер, мениджър на Ford Performance, Европа. "Спортните технологии означават, че шофьорите не трябва да правят компромис с гъвкавостта, но въпреки това могат да се насладят на тръпката от шофирането на пистата".

Регулируемото окачване на Focus ST Edition се доставя с настройка, разработена от Ford Performance, тествана широко в цяла Европа, включително на "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг" в Германия. Двупосочно регулируемата система за окачване, произведена от специалистите по моторни спортове KW Automotive, включва корпуси на амортисьорите с две тръби от неръждаема стомана и прахово боядисани пружини. Новият модел е снижени с 10 мм отпред и отзад в сравнение със стандартния Focus ST за по-добър баланс и контрол.

Снимка: Ford

Има и допълнителна настройка от 20 мм, която е достъпна за клиента като опция. Пружините са увеличени с повече от 50% в сравнение със стандартния Focus ST. Има 12 настройки за отскок на движение на амортисьора нагоре при контакт на колелото с неравност на пътя и 16 настройки за компресия, с която амортисьорът се връща в позиция след движение нагоре. Тези настройки дават на водачите на Focus ST Edition още по-голяма степен на контрол върху реакциите в завой.

Новият Ford Focus ST Edition също така се доставя с технически документ, предоставящ препоръчителни настройки на окачването за различни условия на шофиране - включително специфични настройки за "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг", за да помогне на любителите на динамичното шофиране да настроят фино своето шофиране. Леките 19-инчови алуминиеви джанти намаляват теглото във всеки ъгъл на автомобила с 10%.

Снимка: Ford

Колелата са конструирани с помощта на процес на формоване, който уплътнява алуминиевата сплав, за да запази якостта на опън и да увеличи устойчивостта на удар, като същевременно използва по-малко материал. Намалената маса на колелата означава, че те могат да променят посоката си по-бързо, за да прегърнат пътя или профила на повърхността на пистата и да помогнат на високопроизводителните гуми Pirelli P Zero Corsa да допринесат за оптимално сцепление и за пъргаво ускорение, спиране и завиване.

Новият Ford Focus ST Edition се предлага ексклузивно като хечбек с пет врати, който се задвижва от 2,3-литров EcoBoost двигател с двоен турбокомпресор и 6-степенна механична скоростна кутия, който осигурява максимална мощност от 280 к.с. при 5500 об/мин и 420 Нм въртящ момент от 3000 об/мин, което води до ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и максимална скорост от 250 км/ч.

Снимка: Ford

Новият Ford Focus ST Edition включва стандартно пакетите опции, които клиентите на Focus ST избират най-често, включително сложни системи за подпомагане на водача. Пакетът Driver Assist включва адаптивен круиз контрол с разпознаване на знаците за скоростта и центриране в лентата, които са проектирани да направят шофирането по-специално по магистрала по-малко взискателно, плюс система за следене на слепите зони със за кръстосано движение, която подпомага водача при маневриране.

Снимка: Ford

Новият Ford Focus ST Edition включва и премиум озвучителна система B&O с мощност 675 вата с 10 високоговорителя и субуфер, докато стандартният зимен пакет включва отопляем волан и отопляемо предно стъкло за бързо размразяване при зимни условия. Всеки Ford Focus ST Edition е завършен в синьо Azura, ексклузивно за модела от гамата Focus ST, допълнено с черни гланцирани алуминиеви джанти, покрив, заден спойлер и дифузьор, странични огледала и рамки на емблемата ST.

Снимка: Ford

Вътре има сини шевове за седалките на Ford Performance, волана, лоста за превключване на скоростите, опорите за колена на централната конзола и стелките. Новият Ford Focus ST Edition се присъединява към съществуващата гама Focus ST, която предлага каросерия с пет врати и комби с опция за 7-степенна автоматична скоростна кутия.