През последните години все повече суперспортни автомобили се отказаха от 12-цилиндровите двигатели и ги замениха с по-малки, като за да увеличат мощността, прибегнаха до електромотори. Новият Aston Martin Vanquish обаче следва своя собствена линия. Няма батерии, електрически мотори или загуба на цилиндри в новия суперспортен автомобил от Гайдън. Новото поколение всъщност запазва 12-те цилиндъра непокътнати, демонстрирайки огромна мощност от 835 к.с.

Вижте новия Aston Martin Vanquish   >>  >>  >>

Новият Aston Martin Vanquish поддържа стилистичната връзка с миналото, въпреки че дизайнът е още по-елегантен и по-аеродинамичен. Междуосието е удължено с 80 мм, за да подчертае присъствието на пътя, като също така подчертава надвесите отпред. Дизайнът черпи вдъхновение от историческите и модерни състезателни автомобили на Aston Martin, включвайки функционални елементи като щори от Формула 1 и задна част Kamm за намаляване на съпротивлението.

Снимка: Aston Martin

Панорамният стъклен покрив по цялата дължина е въведен за първи път при модел с двигател V12 и предлага ново изживяване при шофиране, докато увеличената предна решетка подпомага охлаждането на мощния агрегат V12. Новият Aston Martin Vanquish се различава по матричните LED фарове с актуализиран светлинен подпис, прибиращи се дръжки на вратите и огледала без рамки, предназначени да подобрят аеродинамиката и видимостта.

В задната част преобладават от широки калници, дифузьор по цялата ширина и нова изпускателна система, която подобрява звука на двигателя. Предлага се и опционална титаниева изпускателна система, която е по-лека и дори звучи по-дрезгаво.

Снимка: Aston Martin

Интериорът на новия Aston Martin Vanquish е с двуместна конфигурация и материалите са от най-висок клас. Комфортът се осигурява от стандартните седалки Sport Plus, но има и опция за седалки Performance от карбон, като и двата варианта са проектирани за оптимална позиция при шофиране. Задната част на пилотската кабина е проектирана да побира комплект куфари Schedoni, изработени по поръчка.

Снимка: Aston Martin

Кокпитът се състои от 10,25-инчов дигитален инструментален панел и от 10,25-инчов сензорен дисплей на информационно-развлекателната система в централната конзола. Информационно-развлекателната система е разработена вътрешно от Aston Martin и позволява разширена свързаност чрез ново мобилно приложение, предлагащо функции като навигация, базирана на 3D карта и дистанционно управление на автомобила. Има много възможности за персонализиране на новия модел чрез услугата Q by Aston Martin, като клиентите могат да създадат уникален екземпляр, като избират от безкрайни опции за тапицерия, панели и цветове.

Снимка: Aston Martin

Под предния капак на новия Aston Martin Vanquish е монтиран 5,2-литров 12-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с максимална мощност 835 к.с. и максимален въртящ момент 1000 Нм. Новият двигател е проектиран със серия от технически подобрения, които повишават неговата ефективност и специфична мощност, която сега достига 160 к.с./литър. Ключовите иновации включват подсилен цилиндров блок и биели, преработени цилиндрови глави и оптимизирана всмукателна и изпускателна система. Новите турбокомпресори са способни на 15% по-висока максимална скорост от предишния агрегат, а горивните инжектори имат 10% по-висок дебит.

Снимка: Aston Martin

Новият Vanquish е оборудван с технологията Boost Reserve, която прави двигателя по-чувствителен и особено ефективен при изпреварване. За първи път в спортен автомобил с предно разположен V-образен 12-цилиндров двигател от Aston Martin има 8-степенна автоматична трансмисия ZF, комбинирана с електронен заден диференциал с ограничено приплъзване (e-diff). Тази система, интегрирана в електронната програма за стабилност (ESP), значително подобрява динамиката на автомобила, осигурявайки по-голяма пъргавина в тесни завои и контрол по време на шофиране с висока скорост. С крайно предавателно отношение от 2,93:1, оптимизирано за максимална скорост, Vanquish достига 345 км/ч. На този етап производителят не съобщава колко време отнема спринта от 0 до 100 км/ч.

Снимка: Aston Martin

Новият Aston Martin може да се похвали и с изцяло преработено шаси, базирано на алуминиева структура. Новият Aston Martin Vanquishприема има предно окачване с двойни напречни носачи и многораменно задно окачване, споделяйки тази сложна архитектура с моделите DB12 и Vantage. Шасито разполага с удължено с 80 мм междуосие и е оборудвано със серия от структурни подсилвания, които увеличават страничната твърдост със 75% в сравнение с предишния DBS 770 Ultimate, осигурявайки по-голяма стабилност и по-комфортно возене. Има и нова настройка на амортисьорите Bilstein DTX.

Снимка: Aston Martin

Новият Aston Martin Vanquish е проектиран за комфорт при дълги пътувания и спортно представяне, като позволява на водача да избира между режими GT, Sport и Sport+ за да приспособи реакцията на автомобила към своя стил на шофиране. Добавянето на стабилизиращи щанги с по-голям диаметър и преработената електрическа система на кормилното управление допълнително подобряват прецизността на управление и реакцията на автомобила.

Електронният диференциал (e-diff), интегриран със системата за контрол на стабилността (ESP), позволява на Vanquish да се адаптира към условията на шофиране и предпочитанията на водача. Оборудването се допълва от спирачната система с карбоново-керамични дискове и специално проектирани за автомобила нови гуми Pirelli P Zero, монтирани на 21-инчови лети джанти.

Снимка: Aston Martin

От Aston Martin все още не са съобщили цените на новия Vanquish, но вероятно те ще са в диапазона между 250 000 и 300 000 евро. Компанията планира да направи лимитирана серия от само 1000 екземпляра, което оправдава увеличението на цената в сравнение с всички останали модели в гамата. Първите доставки се очакват през октомври 2024 година.