Нова хибридна система дебютира в Mitsubishi Xforce
Засега кросоувърът Xforce HEV ще се предлага само на развиващите се пазари, но вероятно задвижването ще се появи и в други модели
Компактният кросоувър Mitsubishi Xforce дебютира през лятото на 2023 г. Японската компания го разработи предимно за развиващите се пазари - Югоизточна Азия, Латинска Америка, Африка и Близкия изток, като на някои пазари колата се продава под името Mitsubishi Outlander Sport. Бензиновата версия се произвежда в Индонезия. Компактният кросоувър с предно предаване е с обща дължина 4,39 метра и междуосие от 2,65 метра.
Вижте новото хибридно Mitsubishi Xforce HEV >> >> >>
Досега Mitsubishi Xforce се предлагаше само в чисто бензинова версия с 1,5-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 105 к.с., съчетан с безстепенна автоматична скоростна кутия CVT. Най-напред новият хибриден кросоувър Mitsubishi Xforce HEV дебютира в Тайланд и е оборудван с хибридна система от ново поколение.
Това е по-нататъшна еволюция на системата e:Motion, която дебютира преди година на компактния ван Mitsubishi Xpander, но не предполага презареждане от контакт. Задвижването е само на предните колела, а основното сцепление се осигурява от електромотор с мощност 116 к.с. и въртящ момент 255 Нм.
Потеглянето от място и движението с градски скорости става само на електрическа тяга. Бензиновият двигател с атмосферно пълнене и работен обем 1,6 литра с мощност 95 к.с. и въртящ момент 134 Нм работи по икономичния цикъл на Милър, през повечето време в режим на генератор, но при висока скорост може да задвижва и колелата.
Основните нововъведения на кросоувъра Mitsubishi Xforce HEV са 2-степенна трансмисия на двигателя с вътрешно горене, както и допълнителен съединител, който напълно изключва електромотора от колелата. В режим на магистрала Xforce HEV може да се движи само с бензиновия двигател и само когато се освободи газта, електрическият мотор се включва в режим на рекуперация.
Максималната мощност на системата е 116 к.с., а капацитетът на батерията не е обявен, но е малък. Има общо седем режима на шофиране - нормален (активиран по подразбиране), за зареждане на батерията, за шофиране на електричество, асфалт, чакъл, кал и дъжд. Според производителя средният разход на гориво е 4,1 л/100 км, което е отличен показател.
Външно хибридният Mitsubishi Xforce HEV се различава от бензиновия си събрат само по допълнителните лога и новите 18-инчови джанти. Посоченият пътен просвет е 183 мм срещу 222 мм за бензиновия модел. В интериора на Xforce HEV всичко е същото, но плъзгащият се селектор на автоматичната скоростна кутия е заменен с по-компактен, а 8-инчовият инструментален екран и 12,3-инчовият сензорен дисплей на мултимедията са придобили графика, специфична за хибрида.
Шасито е с предно окачване McPherson и полунезависимо окачване отзад, като не е променено фундаментално. В Тайланд хибридните кросоувъри вече са налични за поръчка на цени от 27 000 до 32 000 долара. Доставките за износ ще започнат по-късно. Много е вероятно новата хибридна система да се появи и при други модели на Mitsubishi.