Новият Nissan Patrol направи своя дебют в Абу Даби, а новият Nissan Armada беше представен пред публика в САЩ. Всъщност Nissan показа една и съща нова кола, защото от осем години Patrol и Armada са две разновидности на един и същи SUV, които се различават само в нюанси. Това остава така и в новото поколение на двата високопроходими модела, които отново няма да се продават официално в Европа.

Вижте новите модели Nissan Patrol и Nissan Armada   >>  >>  >>

Новият Patrol с код Y63 запазва формата на своя предшественик. Диаметърът на колелата е от 18 до 22 инча, в зависимост от конфигурацията. Със смяната на поколението дължината се увеличава само с 18 мм до 5,32 метра, но колата става с 86 мм по-широка и сега достига 2,12 метра. В същото време междуосието е запазено като при предишния модел - 3,08 метра.

Nissan Patrol

Снимка: Nissan

Шасито с независимо окачване отпред и отзад не се е променило структурно, но следата е станала по-широка и вместо базовите пружини вече можете да поръчате регулируемо въздушно окачване с адаптивни амортисьори. Стандартният просвет е 244 мм. Вместо хидравличен усилвател сега е монтиран електрически сервоусилвател на волана.

Новият Nissan Patrol е оборудван с модерен набор от електронни асистенти. Адаптивният круиз контрол вече е наличен в базовата версия, а в по-скъпите нива на оборудване има усъвършенстван адаптивен круиз контрол с поддържане на лентата, който позволява на водача да махне ръцете си от волана, когато шофира по магистрала.

Nissan Patrol

Снимка: Nissan

В интериора на новите новите модели на Nissan - Patrol и Armada, има различни материали, аудиосистемата Klipsch с 12 високоговорителя, на централната конзола има аналогови бутони и въртяща се шайба за превключване на офроуд режимите. Пред водача се намира 12,3-инчов инструментален панел, а на централната конзола е поставен 12,3-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Като опция се предлага 14,3-инчов централен дисплей.

Nissan Patrol

Снимка: Nissan

Новите модели Nissan Patrol и Armada са запазили интериора с три реда седалки със седем или осем места, като третият ред е предназначен за трима, а вторият ред може да има три отделни места, разделени в съотношение 40:20:40 или две отделни кресла. Обемът на багажника зад третия ред е увеличен до 578 литра според американския стандарт EPA. Максималният обем на багажника със сгънати задни седалки достига 2750 литра.

Nissan Armada

Снимка: Nissan

Новите модели Nissan Patrol и Armada се сбогуваха с 5,6-литровия атмосферен V8 двигател с 406 к.с. Под капака е монтиран 3,5-литров V-образен 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора и директно впръскване, който развива 425 к.с. и 700 Нм. Базовият двигател за Nissan Patrol ще бъде 3,8-литров V6 с мощност 316 к.с. и 386 Нм. Седемстепенната автоматична скоростна кутия е заменена от нова 9-степенна автоматична трансмисия, при която съотношението между ниска и висока предавка е увеличено с 40%.

Nissan Armada и Armada Pro-4X

Снимка: Nissan

В Америка Nissan Armada може да има задвижване на задните колела и трансмисия за задвижване на всички колела със съединител на предния мост и редуктор. С него всъдеходът може да тегли ремаркета с тегло до 3,9 тона. За американския пазар е подготвена офроуд версия на Armada Pro-4X. Тя има различна предна броня с увеличен ъгъл на заход от 33 градуса, допълнителна метална защита отдолу, електронно контролиран блокаж на задния диференциал и офроуд гуми. Задвижването на всички колела и въздушното окачване са стандартни за версията Pro-4X.

Продажбите на новото поколение на Patrol и Armada ще започнат през ноември. Основните пазари, както и досега, са Северна Америка, Близкия изток и Австралия. В Европа Nissan Patrol не се продава от 2009 година, тъй като не се радваше на особен интерес.