Ninja на Kawasaki минава на водород
Прототипът е с почти нулеви въглеродни емисии и с естествено ръмжащ двигател
Докато света се движи към транспортно бъдеще с нулеви въглеродни емисии, в Kawasaki усилено разработват по-екологични мотоциклетни технологии от ново поколение. След виртуалното разкриването на Ninja H2 SX, задвижван с водород миналата година, прототипът направи първата си публична поява в Япония, пише NewAtlas.
Водородната Ninja е създадена, за да отговори на един съществен проблем. Батериите на електрическите мотоциклети са с твърде нисък капацитет, за да се справят с далечни преходи или с високи скорости. Моторът може да се движи цял ден, а зареждането му отнема 2-3 минути.
Kawasaki започна да работи по проект за водороден мотоциклет през март миналата година. Агрегатът е базиран на модифициран двигател с вътрешно горене, който се захранва от малко обемисти H2 резервоари зад ездача. До декември концептуалните рендери станаха реалност, а сега задвижваният с водород Ninja H2 HySE направи първата си публична поява.
Модифицираният 998cc четирицилиндров двигател с компресор е с директно впръскване на H2 в цилиндъра чрез специално разработена система за подаване на гориво.
Резервоари съдържат газови контейнери под високо налягане. Резултатът е напълно естествен моторен рев и усещане, което е максимално близкото до карането на класически мотор с ДВГ. За разлика от това, електрическите мотори или са безшумни или разчитат на високоговорители за генерирането на фалшиво "ръмжене".
"Водородните двигатели произвеждат мощност като конвенционалните бензинови двигатели: въздухът се поема, смесва се с гориво и след това се изгаря", каза ръководителят на проекта Сатоаки Ичи.
Двигателят гори минимално количество масла, а основния продукт на процеса е вода.
"Възможността да почувствате навлизането на въздуха, докато взаимодействате с двигателя, допринася за удоволствието на мотоциклетиста от управлението на мотора. Когато водородът се запали, се произвежда вода. Ако държите ръката си близо до изпускателната тръба, можете да почувствате, че е влажна. Това е много нежен двигател - като овлажнител на колела", допълва Ичи.