Колата е интерпретация за бъдещ наследник на Eclipse и вместо авангардно изглежда много по-стилно и спортно. Някои от предните и задните елементи напомнят за Lancer Evolution. Двигателят на концепцията е екологично чист дизел, чиято мощност се прехвърля на пътя посредством системата за контрол на динамиката S-AWC (Super All-wheel Control), използвана от Lancer Evolution. Скоростната кутия е нова за Mitsubishi (все още не е в производство) и се казва SST dual-clutch с два съединителя, много наподобяваща DSG на VW. Доста от останалите технически решения на Mitsubishi са вкарани в прототипа, като например Active Yaw Control (система за сигнализиране, ако автомобилът излиза от пътя) и Sport ABS. Истинската звезда сред всички компоненти на този концептуален модел е дизеловият агрегат, който е високоефективен четирицилиндров двигател с турбокомпресор и система за променливо газоразпределение MIVEC. Мощноста му е 201 к.с. с 420 Нм въртящ момент. Изпускателната система притежава DOC (Diesel Oxidation Catalyst), NTC (NOx Trap Catalyst) и филтър от нехомогенизирано вещество, които работейки заедно, гарантират екологично чисти емисии. Друга новост, която е малко вероятно да влезе в серийното производство е структурата на купето от алуминиева рама, сглобена от екструдирани алуминиеви секции. Останалите панели по каросерията са направени от специална пластмаса, издръжлива на вдлъбване и лесна за рециклиране. Всичко това увеличава издръжливостта на автомобила при сблъсък, без значение дали е слаб удар на паркинга или катастрофа на пътя.