Компактният модел Mitsubishi Colt се завръща в Европа след 10-годишно отсъствие. Компанията Mitsubishi Motors обяви, че ще предлага на Стария континент нов хечбек, който е преработена версия на новото Renault Clio. Европейският вариант на Mitsubishi Colt е произведен като част от сътрудничеството в рамките на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi и ще се продава на повечето европейски пазари.

Вижте как изглежда новото Mitsubishi Colt >> >> >>

Трансформацията на новото Renault Clio в Mitsubishi Colt е извършена с минимални разходи. Сменени са само емблемите, имената, решетката и капакът на предна броня. За да спестят от разработката, инженерите дори не са променили предния капак и той е изрязан за характерния ромб на емблемата на Renault с формата на диамант.

В задната част се откроява камерата за обратно виждане, защото при Clio тя е вградена в емблемата, намираща се на същото място. Дори джантите с диаметър от 15 до 17 инча са абсолютно същите като тези на автомобилите с марката Renault.

Интериорът на новия Colt също е заимстван от Clio с минимални промени. На волана има нова емблема, избрана е различна тапицерия на седалките, а стилизираният френски трикольор е изчезнал от предния панел. Новият Colt се предлага в четири нива на оборудване - Inform, Invite, Intense и Instyle, познати от модели на Mitsubishi.

В зависимост от оборудването, Mitsubishi Colt може да 7- или 9,3-инчов дисплей на мултимедийната система, а зад волана е монтиран 10-инчов дигитален екран на инструменталния панел. Базовото оборудване включва системи за автоматично спиране и контрол на лентата, а срещу доплащане се предлага и адаптивен круиз контрол.

За новото Mitsubishi Colt ще се предлагат три двигателя от гамата на Renault Clio. Базовият е 1,0-литров 3-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 67 к.с., комбиниран с 5-степенна ръчна скоростна кутия. По-динамичен е 1,0-литровият 3-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 91 к.с., съчетан с 6-степенна механична трансмисия.

На върха на гамата е хибридът Mitsubishi Colt HEV, подобен на Renault Clio E-Tech. Той се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 94 к.с., работещ в тандем с електромотор с 69 к.с. и автоматична скоростна кутия без съединител. Системната мощност е 145 к.с., като хибридният модел може да стартира само на ток, благодарение на батерията с капацитет 1,2 кВтч.

Новото Renault Clio се произвежда в Турция и Словения, но новото Mitsubishi Colt ще се асемблира само в турския завод на Renault в Бурса. В Европа продажбите на новия хечбек под японската марка ще започнат през октомври тази година. Все още няма информация за цените, но едва ли ще са по-високи от тези на Renault Clio.