Mercedes-Benz обещава вълна от премиери през следващите три години
Новата стратегия на компанията включва обединяване на моделите с традиционни двигатели и с електромотори в една и съща каросерия
Компанията Mercedes-Benz завърши 2024 г. със спад на продажбите на леки автомобили с 3%, до 1,983 милиона броя, а на лекотоварни автомобили - със спад от 9,4%, до 406 хиляди автомобила. Финансовите резултати, публикувани днес, не изглеждат по-добре. Общите приходи на компанията са намалели с 4,5% - до 145,6 милиарда евро, докато нетната печалба се е сринала с 28%, до 10,4 милиарда евро. Ръководството на компанията вече е подготвило спасителна стратегия, която включва най-голямата актуализация на моделната гама в историята.
До края на 2027 г. Mercedes-Benz обещава да пусне на пазара няколко десетки нови и обновени модела. Например, седем нови продукта са обявени ексклузивно за Китай, въпреки че е уточнен само един - кросоувърът GLE с дълга база, който ще бъде пуснат в средата на 2026 г. Следващата световна премиера трябва да бъде новото поколение на седан Mercedes-Benz CLA , който ще има както бензинова, така и електрическа версия. В него ще дебютира новата операционна система MB.OS, унифицирана за всички пазари и с възможност за инсталиране на локални приложения и усъвършенствания автопилот от "Ниво 2++", първоначално само за САЩ и Китай.
С новия Mercedes-Benz CLA компанията най-накрая ще премине към стратегия за обединяване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и електрическите модели в една и съща каросерия. Опитът с отделните електрически модели EQC, EQS и EQE се оказа провал, най-вече поради необичайния им дизайн, който не привлече потребителите. Така сега електрическите автомобили Mercedes-Benz ще изглеждат по същия начин като колите с двигатели с вътрешно горене.
Вече са обявени електрически версии на C-класа, E-класа и кросоувъра GLC. За различни модели и пазари Mercedes-Benz ще използва по-скъпи никел-манганово-кобалтови батерии или достъпни литиево-железни фосфатни батерии. До 2027 г. делът на електрифицираните превозни средства, включително plug-in хибридите, трябва да съставлява 30% от общите продажби на компанията.
Засега няма заплаха за моделите с двигатели с вътрешно горене. Според ръководството на кампанията, Mercedes-Benz ще продължи да произвежда двигатели с 4, 6 и 8 цилиндъра, а за някои пазари двигателят V12 ще остане, въпреки че такива агрегати в момента се монтират само в седаните Mercedes-Maybach S-клас. Голяма модернизация на S-класата е обявена за 2026 г., а също така ще има и "по-малка" версия на G-класата.
Подразделението AMG ще разработва хибридни системи, базирани на двигателя V8, но подготвя и чисто електрически модели на отделна платформа AMG.EA. Целта е производствените разходи да бъдат намалени с 10% до 2027 г. Компанията Mercedes-Benz планира да постигне това не само чрез разширяване на обединението, но и чрез намаляване на производствения капацитет от 2,5 милиона до 2,0-2,2 милиона пътнически коли годишно. Заводите в САЩ и Унгария ще бъдат допълнително заредени с модели от основния сегмент - C-класа, Е-класа и техните производни.