Mercedes-Benz може да спре кросоувърите GLE Coupe и GLC Coupe
Възможно е двата модела да не изчезнат напълно, а да се слеят в един, за да може компанията да намали разходите си
В началото на тази година стана известно, че концернът Mercedes-Benz реши да отложи пълната електрификация на моделната гама и възнамерява да обнови моделите с двигатели с вътрешно горене. В бъдеще обаче компанията все пак планира да премине изцяло към електрически коли, така че сега търси различни начини за намаляване на разходите. Една от тях е редуцирането на настоящата моделна гама, която дори самият производител смята за твърде раздута.
Вижте снимки на Mercedes-Benz GLE Coupe и GLC Coupe >> >> >>
В момента портфолиото на марката с логото под формата на трилъчева звезда включва 45 модела и техните производни модификации. През последните години беше спряно производството на пикапа X-Class, на няколко кабриолета и на спортния седан CLS. Според плана до края на 2026 година, от гамата на Mercedes-Benz ще отпаднат най-достъпните модели - A-Class и B-Class. Според германски медии, намаляването на раздутото портфолио може да продължи и в бъдеще.
Очаква се купеобразните версии на кросоувърите GLE Coupe и GLC Coupe да отпаднат от гамата на марката. Възможно е мениджърите на Mercedes-Benz да решат да не изоставя и двете SUV-та наведнъж, а да ги комбинират в един модел. Засега няма официална информация какво очаква тези SUV със скосен покрив, но според експертни може би е време GLC Coupe и GLE Coupe да изчезнат тихо в края на текущия си жизнен цикъл.
Mercedes-Benz произвежда настоящото второ поколение на GLC Coupe с фирмен индекс C254 от 2023 г. На свой ред кросоувърът GLE Coupe с индекс C167 се появи през 2019 година и претърпя актуализация през 2023 г. Всъщност остава повече от една година до края на жизнения цикъл на тези модели, така че ръководството на компанията все още има време да помисли за бъдещето им.
През изминалото лято стана известно, че Mercedes-Benz намалява производството на луксозните модели S-Class и EQS поради осезаем спад в продажбите. Производството на двата водещи модела стартира в съоръженията на Factory 56, която се намира в Зинделфинген, Германия.
Още следващия месец този завод по план трябва да премине на една смяна, вместо сегашните две. Компанията Mercedes-Benz възнамерява да похарчи повече от първоначално планираното за обновяването на S-класата и за разработването на нови двигатели с вътрешно горене. Както отбеляза ръководителят на марката Ола Келениус, настоящите традиционни мощности ще бъдат доведени до най-високото технологично ниво.