Неотдавна компанията Mercedes-Benz беше твърде оптимистично настроена относно нарастващата популярност на електрифицираните превозни средства, твърдейки, че хибридните и електрическите автомобили ще представляват 50% от продажбите му до 2025 г. Това обаче е малко вероятно, тъй като новата цел за 2024 г. е да се постигнат само 21% от общите доставки.

Като се има предвид общата реалност на пазара, Mercedes-Benz ще запази най-евтината си кола с вътрешно горене в гамата си за по-дълго време, въпреки стратегията си за производство на луксозната си гама. Към момента A-класата трябваше вече да бъде премахната най-късно до 2025 г., но сега нейният жизнен цикъл е удължен до 2026 г. Компактният модел с пет врати влиза в продуктовата гама на Mercedes-Benz и струва от 37 400 евро на вътрешния пазар в Германия. Текущата серия се произвежда от 2018 г.

Mercedes-Benz A-класа и A-класа седан

Снимка: Mercedes

Миналия месец главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус призна, че равенството на цените между автомобилите с двигател с вътрешно горене и чисто електрическите модели все още ще се случи след много години. Клиентите могат да познаят това по разликата в цените между двигател с вътрешно горене и електрически автомобил, продължи мениджърът. Компанията Mercedes-Benz работи върху ново семейство компактни автомобили, като те също ще имат двигатели с вътрешно горене.

Mercedes-Benz CLA

Снимка: Mercedes

Новите CLA, CLA Shooting Brake, GLA и GLB ще бъдат базирани на новоразработена платформа MMA, която ще поддържа както двигатели с вътрешно горене, така и напълно електрически задвижвания. Компанията не е коментирала дали А-класа хечбек, A-класа седан и В-класата ще бъдат обновени. Преди време се каза, че искат да намалят броя на компактните серии. Това, което се знае е, че е планиран по-малък SUV, наречен Little G на базата на тази нова архитектура.

Mercedes-Benz CLA

Снимка: Mercedes

Mercedes-Benz очаква Plug-in хибридите и електрическите автомобили да представляват до 50% от общите доставки до 2030 г. Това е голяма промяна спрямо прогнозите, направени преди няколко години, когато компанията каза, че ще премине изцяло на електричество на някои пазари до края на десетилетието. От новите цели може да се заключи, че компанията Mercedes-Benz иска да продължи да произвежда автомобили с бензинови двигатели през 2030 г., за да отговори на по-слабото от очакваното приемане на електрически автомобили.

Mercedes-Benz B-класа

Снимка: Mercedes

В документ, изготвен за инвеститорите, автомобилният производител от Щутгарт каза, че предприема необходимите стъпки, за да стане напълно електрически, но признава, че клиентите и пазарните условия ще определят темпото на трансформация. С други думи, ако през 2031 г. искате да закупите бензинов автомобил с известната трилъчева звезда, Mercedes-Benz ще се радва да ви удовлетвори или по-скоро следват успешната смесена стратегия на BMW.

Mercedes-Benz B-класа

Снимка: Mercedes

Има признаци, че забраната на Европейския съюз за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене реално няма да влезе в сила през 2035 г. Финансовият директор на Porsche - Луц Мешке наскоро каза, че в момента има много дискусии за края на двигателя с вътрешно горене и според него, този процес може доста да се забави. Ако случаят беше такъв, което не би било голям шок, ерата на двигателите с вътрешно горене ще се удължи до когато е необходимо.