Марката за динамични и спортни автомобили от Афалтербах - Mercedes-AMG, представи новите версии на модела E53 Hybrid 4Matic+ като седан и комби. Новият plug-in хибриден модел съчетава изключителна производителност от 612 к.с. и спортна динамика на шофиране с дълъг електрически пробег. Новият модел комбинира 3,0-литров 6-цилиндров турбо бензинов двигател и електромотор, а електричеството в батерията позволява пробег до над 100 километра изцяло на ток.

Вижте как изглежда новият Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic+  >>  >>  >>

Комбинацията от 3,0-литровия 6-цилиндров редови бензинов двигател и постоянно възбудения електромотор генерира максимална системна мощност от 585 к.с., но при функцията Race Start мощността се увеличава до 612 к.с., а максималният системен въртящ момент е 750 Нм. Представянето е съответно динамично, като ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 3,8 секунди, с опционалния пакет AMG Dynamic Plus.

Снимка: Mercedes

Максималната скорост е електронно ограничена на 280 км/ч за седана с опционален пакет AMG Driver"s. В изцяло електрически режим е възможно да достигнете до 140 км/ч. Електромоторът с мощност 120 кВт е интегриран в 9-степенната автоматична трансмисия AMG Speedshift TCT 9G, за да спести място. Високата плътност на мощността на хибридния силов агрегат се постига чрез технологията за синхронен вътрешен ротор с постоянно възбуждане.

Максималният въртящ момент на електрическия мотор от 480 Нм е наличен от първия оборот и осигурява висока пъргавина дори при потегляне. Батерията с 400 волта е с брутен капацитет от 28,6 кВтч и е монтирана отзад под пода на багажника. Нейният енергиен капацитет, който може да се използва всеки ден, е по-малко от 21,22 кВтч, тъй като част от енергията винаги е запазена за високоефективно шофиране. Въпреки това, високоволтовата батерия позволява електрически пробег до над 100 километра.

Снимка: Mercedes

На борда има зарядно устройство с мощност 11 кВт за зареждане с променлив ток. Бърза зарядна станция за постоянен ток DC с мощност 60 кВт се предлага като опция. Това позволява батерията да бъде заредена от 10% до 80% за около 20 минути. Мощността на рекуперацията е до 120 кВт. В режим Auto системата автоматично избира нивото на рекуперация в зависимост от пътната обстановка.

Ако искате сами да повлияете на ефективността на рекуперацията, можете да я изберете на три нива с помощта на бутоните зад волана. В режим D водачът може да управлява колата само с педала на газта, така че ако той свали крака си от педала на газта, автомобилът забавя чисто електрически до такава степен, че хидравличната крачна спирачка често дори не е необходима.

Снимка: Mercedes

За спортното и ефективно задвижване е внедрен доказаният AMG 3,0-литров редови 6-цилиндров турбодвигател. В модела E53 Hybrid 4Matic+ той доставя 449 к.с. В сравнение с предишната версия на E53 от предшестващата серия W213, това означава увеличение с 14 к.с. Множество софтуерни и хардуерни мерки допринасят за повишаване на производителността.

Това включва нов двоен спирален турбокомпресор за изгорели газове с по-високо налягане на пълнене при 1,5 бара вместо предишните 1,1 бара. Актуализацията включва и наново програмиран софтуер, допълнителен преден охладител и охладител на калниците. В резултат на това 3,0-литровият двигател реагира спонтанно на командите на педала на газта и по този начин предлага изключително динамично ускорение.

Специфични дизайнерски елементи за хибридите AMG

На външен вид новият Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic+ може да бъде разпознат по много специални дизайнерски елементи. Специфичната за AMG облицовка на радиатора с вертикални ламели е стандартно осветена. По-широките с 11 мм предни калници правят място за по-голямата ширина на следата на предния мост. Мощно оформените външни въздухозаборници, всеки с две вертикални перки и централното A-крило характеризират независимата предна броня на AMG.

Снимка: Mercedes

Големият централен долен вход насочва въздуха към допълнителния преден охладител. Има и външен отвор за охладителя на калниците. Страничният изглед се отличава с преливащи моделирани повърхности без ръбове, чак до вдлъбнатите дръжки на вратите. Специфичните за AMG панели на страничните прагове визуално свързват предните и задните калници.

Джантите от лека сплав, които са почти изравнени с каросерията, подчертават мощността и динамиката. Плоските хоризонтално свързани LED задни светлини с ясни и впечатляващи графики в стилизирания подпис на звездата на Mercedes-Benz са прецизно вградени в мускулестата задна част. Разположението придава масивна структура на автомобила и подчертава общата ширина. Последният щрих на AMG е спойлерът на капака на багажника и задната престилка с дифузьор и две кръгли двойни ауспухови тръби отляво и отдясно.

Снимка: Mercedes

Специфичните за хибрида емблеми на предните калници и отзад показват електрифицираното задвижване. Новият E53 Hybrid 4Matic+ се предлага стандартно с 19-инчови джанти от лека сплав, а като опция се предлагат и 20-инчови, както и 21-инчови ковани джанти.

Ексклузивно оборудване с опционален екран за пътника

Дизайнът на кокпита на новия Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic+ впечатлява с цялостно хармонично излъчване. Като стандарт има специфична за модела осветена облицовка в сиво ясеново дърво с отворени пори и лого на AMG. Като опция се предлага мултимедийната система MBUX Superscreen с 12,3-инчов екран за пътника до водача. Мултимедийната система MBUX предлага специфични за AMG централен 14,4-инчов сензорен дисплей под едно стъкло с 12,3-инчовия дигитален инструмент панел.

Снимка: Mercedes

Като опция са добавени функции като ексклузивно съдържание на менюто AMG Performance и AMG Track Pace. Към това се добавят специфичните за хибрида дисплеи и функции, включително менюто за зареждане и дисплеите в арматурното табло и на мултимедийния екран, които предоставят информация за състоянието на зареждане и температурата на високоволтовата батерия, както и за електрическия пробег.

В салона електрически регулируемите спортни седалки AMG са стандартно оборудване. Тапицерията е покрита с изкуствена кожа Artico и микрофибърна облицовка Microcut с червен контрастен горен шев и включва уникална графика на седалката AMG. Електрически регулируемите седалки AMG Performance могат да бъдат поръчани като опция. Основното оборудване включва волан AMG Performance облицован в кожа Nappa с бутони за управление на повечето от функциите.

Снимка: Mercedes

Променливо задвижване на всички колела AMG Performance 4Matic+

Стандартното задвижване на всички колела осигурява оптимално сцепление и висока стабилност при шофиране както на сухи пътища, така и на мокри или заснежени пътища. Електромеханично управляван съединител разпределя задвижващата сила променливо към предния и задния мост във всеки режим на шофиране. Това гарантира максимално сцепление, динамика и безопасност по всяко време и при всякакви условия.

Екипът на AMG разработи и настрои стоманеното пружинно окачване AMG Ride Control с адаптивно регулируемо демпфериране специално за изискванията на E53 Hybrid 4Matic+ с нов хардуер и софтуер. Той предлага балансирана комбинация от адекватна акустична изолация за чисто електрическо шофиране в комбинация с много спортен характер, типичен за AMG. Независимият преден мост има по-голяма ширина на следата от модела на Mercedes-Benz.

Снимка: Mercedes

Всички версии на AMG E53 Hybrid 4Matic+ са оборудвани с допълнителни подсилвания на каросерията и адаптивни двуклапанни амортисьори, прекалибрирана електроника за шофиране и завиващи задни колела. Софтуерът също е препрограмиран. Настройката на шасито, ESP, напълно променливото задвижване на четирите колела AMG Performance 4Matic+ и кормилното управление, което е адаптирано към хибридното задвижване, позволява балансирано и безопасно, но също така динамично и уверено шофиране.

Високоефективната спортна спирачна система AMG се основава на вътрешно вентилирани спирачни дискове с размери 370x36 мм на предната ос и 4-бутални фиксирани апарати. На задната ос има спирачни дискове с размери 360x26 мм с 1-бутални плаващи апарати.

Снимка: Mercedes

Програмите за шофиране AMG Dynamic Select са съобразени точно с технологията на задвижване на plug-in хибрида. Те регулират важни параметри като реакцията на задвижването и трансмисията, характеристиките на кормилното управление, амортисьорите на шасито или звука. В допълнение към добре познатите програми за шофиране Comfort, Sport, Sport+, Smoothness и Individual, в новия Mercedes-AMG E53 Hybrid 4Matic+ са добавени две специфични за хибрида програми за шофиране - Electric и Battery Hold (Задържане на батерията).

По подразбиране електрифицираният модел E53 Hybrid 4Matic+ стартира безшумно в програмата за шофиране Electric при включване на електромотора. Иконата Ready в арматурното табло сигнализира, че автомобилът е готов за движение. В режим Electric чисто електрическото шофиране се осъществява с електрическия мотор със 163 к.с. и с пробег до над 100 км.

Снимка: Mercedes

Ако нивото на заряд на батерията е твърде ниско или междувременно водачът поиска повече мощност и преодолее точката на натиск на педала на газта, интелигентната работна стратегия се превключва автоматично и двигателят с вътрешно горене стартира и поема задвижващата мощност, както е необходимо. В програмата за шофиране Battery Hold двигателят с вътрешно горене и електрическият мотор работят координирано в зависимост от ситуацията.

Оперативната стратегия поддържа нивото на заряд на батерията почти постоянно. Използването на електрическия мотор е ограничено и оптимизирано за ниска консумация на енергия. Рекуперацията отново балансира енергийния баланс. Чрез промяна на режима за шофиране водачите могат да решат кога искат отново да използват напълно заряда на батерията, например за градско движение.