Maserati пусна две специални версии на MC20 в чест на MC12
Лимитираните серии на MC20 Icona и MC20 Leggenda отдават почит на Maserati MC12 с цветовете на състезателния и спортния модел
Италианската компания Maserati пусна две специални серии на MC20 в чест на легендарния състезателен болид MC12. Двете специални версии на Maserati MC20 се казват MC20 Icona и MC20 Leggenda и идват, за да отпразнуват 20-ата годишнина от завръщането на "Тризъбеца" в състезанията.
Вижте новите MC20 Icona и MC20 Leggenda >> >> >>
През 2004 г., след 37 години отсъствие от сцената, Maserati се завърна в надпреварите с емблематичния и победоносен болид MC12. Суперспортният автомобил Maserati MC12, който беше пуснат за първи път в шосейна версия и беше предназначен да остави своя отпечатък на пистата, като се превърне в еталон в шампионатите Gran Tourismo, сега вдъхнови новия модел Maserati MC20.
Автомобилът е изцяло произведен в Италия и отбеляза началото на нова ера за Maserati през 2020 г., като първият модел, оборудван с иновативния двигател V6 Nettuno. Двете специални серии на MC20 ще бъдат пуснати в ограничено издание от 20 бройки всяка и включват специални окраски и ексклузивно съдържание, вдъхновени съответно от MC12 Stradale и MC12 GT1 Vitaphone.
Окраската на Maserati MC20 Icona напомня на феновете за един от най-емблематичните модели на Maserati на всички времена. Цветовете са същите като на неговия предшественик MC12 Stradale от 2004 г., който на свой ред отдава знак на почит към стила на Maserati Trofeo Light, състезавал се в "24-те часа на Дайтона" и който стана първият автомобил, вдъхновен от Maserati Type 61, произвеждан между 1959 и 1961 г.
Няколко функции от програмата за персонализация са включени в цвета на MC20 Icona - бяло Audace Matte и синьо Stradale са специални и ексклузивни детайли за изтънчена персонализация. Логото на Maserati в бяло Audace се откроява отстрани на каросерията, в долната част близо до задните колела, с логото на италианския флаг, разположено на вратата под надписа MC20.
В средата на хромираните джанти, със специфичния дизайн на Maserati, капачките са сребристи с логото на "Тризъбеца" в контрастно синьо. Спирачните апарати също са боядисани в синьо, огледалата се предлагат с функция за автоматично затъмняване, а капакът на двигателя е направен от въглеродни влакна.
Историята на Maserati MC20 Leggenda се крие и в самото му име. Той има каросерия в черно Essenza и ментово Digital Matte, за да поеме безпогрешните цветове на всепризнатия MC12 GT1 под екипа на Vitaphone Racing. Това беше кола, която постигна и донесе у дома рекорда от три победи и две класирания като състезател в "24-те часа на Спа".
Характеристиките на Maserati MC20 Leggenda включват колела с тризъбец в черно Lucido с черно Opaco и капачки на главината в ментов цвят. Логото с тризъбеца е в жълто и е поставено върху решетката, вратите и C-колоната. Спирачните апарати са боядисани в черно.
Специалният пакет за двете специални серии е завършен със състезателни интериори с леки състезателни седалки с монокок в централната част в черно и синьо на сребрист фон за Icona или в черно на сребрист фон за Leggenda и бродерия на тризъбец на облегалките за главите с думите Icona или Leggenda, в зависимост от модела. На капака над мощния двигател Nettuno има емблема с надпис ICONA. UNA DI 20 или LEGGENDA. UNA DI 20.
Интериорът на двата автомобила разполага и със сложната звукова система Sonus Faber. Други характеристики, споделени и от двете версии, включват интериорен пакет от въглеродни влакна, електронен диференциал с ограничено приплъзване (E-LSD), повдигащо се окачване, системи за автоматично спиране на кръстосване и накрая постелки отпред и в багажника.
Новите модели Maserati MC20 Icona и MC20 Leggenda празнуват 20-ата годишнина от началото на златната ера за "Тризъбеца" на пистата с легендарния MC12 GT1. Между 2004 и 2010 г. той взе 27 победи в шампионата на FIA GT, като три пъти влезе в неговия име в почетния списък на "24-те часа на Спа" и спечели 6 шампионата на отбори с Vitaphone Racing и 5 шампионата при пилотите, включително две световни шампионати на FIA GT1, както и два шампионата при конструкторите за Maserati.
Днес историята на тези триумфи и на автомобил, който олицетворява спортния дух на Maserati и неговата ДНК, посветена на победите, е отразена в MC20 Icona и MC20 Leggenda.
През 2004 г. Maserati MC12 Stradale даде тласък на състезателния пламък на марката. Той е проектиран от Джорджето Джуджаро и се задвижва от мощен 12-цилиндров двигател, произхождащ от Ferrari. Буквите MC означават Maserati Corse, а 12 се отнася за двигателя V12.
Maserati MC12 остана най-бързият сериен автомобил, който компанията е произвеждала някога. Максималната скорост е 330 км/ч, а ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди. Направи са само 50 екземпляра от модела, който днес е колекционерска рядкост и струва няколко милиона евро.