По време на Седмицата на автомобила в Монтерей се състоя световната премиера на Maserati MCXtrema - новия състезателен звяр на марката с "Тризъбеца". Както подсказва името му, MCXtrema е най-спортният и най-екстремен вариант на MC20, който ще бъде произведен в ограничена серия от едва 62 бройки. Моделът беше очакван с нетърпение от почитателите на Maserati от целия свят.

Вижте още снимки на състезателното Maserati MCXtrema  >>  >>  >>

Новото Maserati MCXtrema е предназначено за претенциозни клиенти по отношение на производителност, изискан дизайн, лукс и всички отличителни белези на продукт Made in Italy, както и екстремно изживяване при шофиране. Суперспортният модел е най-мощната пистова кола на марката от Модена, която може да се състезава на най-вълнуващите писти по време на тестове.

Снимка: Maserati

Моделът е предназначен за лоялните клиенти на марката и колекционери, които искат да добавят нова "играчка" към техния гараж. Maserati MCXtrema е най-новото творение на италианската марка за луксозни спортни автомобили, което отразява желанието да се създаде състезателна кола, способна да предаде наследството на славното Maserati MC12 и да вдъхнови бъдещото състезателно производство на "Тризъбеца".

Състезателната спортна кола Maserati MCXtrema е базирана на модела MC20, но тази версия е предназначена само за пистата. Задвижването на модела се осъществява от емблематичния 3,0-литров битурбо двигател V6 Nettuno, с увеличена мощност до 730 к.с. и въртящ момент от 740 Нм, постигнати благодарение на използването на два по-мощни турбокомпресора, състезателна изпускателна система и нови настройки на горивния процес.

Снимка: Maserati

Задвижването е съчетано с 6-степенна секвенциална скоростна кутия със състезателен съединител и лостчета на волана, която предава мощността само към задните колела посредством механичен диференциал с ограничено приплъзване.

Шасито на Maserati MCXtrema има монокок от карбонови влакна, както и ново окачване с двойни напречни носачи и регулируеми амортисьори, което е проектирано да специално за писта. Състезателната кола е качена на 18-инчови ковани алуминиеви джанти с централен болт с гуми сликове, а спирачната система е с карбоново-керамични дискове. MCXtrema тежи само 1300 кг.

Снимка: Maserati

Дизайнерите на Maserati са работили усилено, за да направят формите на спортния автомобил със средно разположен двигател още по-аеродинамичен. Заоблените линии на предната и задната част са отстъпили място на много по-ръбеста каросерия, изработена по поръчка за всички 62 екземпляра, които ще бъдат произведени.

Снимка: Maserati

В интериора всеки елемент е проектиран като в състезателна кола, като крайният резултат напомня на кокпита на едноместен автомобил. Всеки инструмент е симетричен, включително разделената командна конзола със структурата от карбонови влакна, която следва вратата на шофьора, когато е отворена, за да улесни влизането и излизането.

Воланът е оборудван с 5-инчов централен дисплей, от който да се следят всички важни параметри на автомобила. От Maserati обявиха, че ще бъдат произведени само 62 екземпляра от MCXtrema, като според слухове цената ще бъде над 1 милион евро.

Снимка: Maserati