Люис Хамилтън иска да създаде модерна версия на Ferrari F40
Седемкратният шампион от Формула 1 вече е дал име на автомобила - F44
Докато Люис Хамилтън доминираше във Формула 1 с Mercedes, той прояви интерес към разработването на специално издание на AMG One. Това обаче беше още през 2019 г., а проектът не се реализира.
Сега, вече като пилот на Ferrari, седемкратният шампион от Формула 1 отново изразява желание да създаде законен за шофиране по пътната мрежа автомобил с ДНК от F1. Този път моделът ще е за култовата италианска марка, а Хамилтън дори е избрал име за него - F44.
Според Motorsport.com, Хамилтън иска да помогне за разработването на ново Ferrari, което да отдаде почит на легендарния F40. Да се създаде достоен наследник на този емблематичен суперавтомобил е огромно предизвикателство, не само заради значението му в историята на Ferrari. F40 беше последният модел, лично одобрен от Енцо Ферари преди смъртта му през 1988 г., година след дебюта на автомобила.
"Едно от нещата, които наистина искам да направя, е да проектирам Ferrari. Искам да създам F44. Основата ще бъде F40, но с механична скоростна кутия. Това ще бъде моята мисия през следващите няколко години."
Не е изненадващо, че Хамилтън избра точно F40. Още в първия си официален ден във Ferrari, британският пилот позира до емблематичния суперавтомобил с V8 двигател в Маранело. Дори преди да премине в отбора, той вече притежаваше впечатляваща колекция от Ferrari, включително 599 GTO и LaFerrari, както и техните кабрио версии (Aperta). Въпреки че в момента няма F40 в личния си гараж, съперникът му от McLaren - Ландо Норис - е сред малцината собственици на този легендарен модел, от който са произведени само 1 311 броя между 1987 и 1992 г.
Идеята на Хамилтън може да звучи като просто мечта, но според слухове Ferrari наистина обмисля възраждането на F40. През ноември миналата година списание Top Gear съобщи, че автомобилът може да се присъедини към Icona серията на Ferrari, където вече са Monza SP1/SP2 и Daytona SP3.
Според тези слухове, новият модел ще бъде базиран не на предстоящото F80, а на по-старото LaFerrari, като ще се откаже от хибридната технология и ще заложи на чист V12 двигател.
Но какво ще кажете, ако ви кажем, че Ferrari вече е преработвало F40? През 2018 г. италианската марка представи SP38 - еднократен проект, базиран на 488 GTB, поръчан от "един от най-отдадените клиенти на Ferrari". Той включваше дизайнерски елементи, вдъхновени от F40, но това, което Хамилтън предлага (и за което се носят слухове), е пълноценно завръщане на легендата.
В същото време Хамилтън има далеч по-спешни задачи. Дебютният му сезон с Ferrari не започна добре - завърши десети в Австралия и шести в Гран При на Китай миналия уикенд. А за капак на всичко, беше дисквалифициран, след като техническите комисари установиха прекомерно износване на подовата част на болида му.
40-годишният пилот има по-спешни задачи, преди да намери време за странични проекти като F44.