Връщайки се към първата Делта от 1979 г. с високофункционален двигател и спортен дизайн, новата версия предлага избор от четири турбо двигателя и други характеристики като електронната стабилизираща програма - ЕСП (Electronic Stability Programme - ESP), електронно регулиране на окачването (Electronic Damping Control - EDC), системата за спазване на пътната лента (Lane hold assist system) и Active parking assist за подпомагане на шофьора при паркиране. Двигателят с обем от 1,4 л. е в два варианта с мощност от 120 или 150 конски сили, а 1,6 литровият дизелов двигател се предлага с мощност от 120 или 165 конски сили. Предоставянето на допълнителен избор от двигатели се планира на по-късен етап през тази година, като например 1,9-литров двигател с двойно турбо (Biturbo) с мощност от 190 конски сили, както и 1,8-литров турбодизелов двигател (TurboJet) с 200 конски сили, който ще бъде пуснат на пазара през февруари 2009 година. Колата, която е с дължина 4,5 м., широчина - 1,8 м., и височина - 1,5 м., е значително по-обемна от Фолксваген Голф (Volkswagen Golf), който е лидер на пазара на хечбек автомобили в Европа.