Lamborghini представи лимитирано издание от 10 бройки на суперспортния автомобил Huracan STJ, оборудван с V-образен 10-цилиндров двигател. Това е последното издание на инженерната икона на автомобилния производител от Сант"Агата Болонезе. Бензиновият двигател V10 с атмосферно пълнене е символ на историята на Lamborghini, допринасяйки за успеха на семейството Huracan, представен за първи път през 2014 г., което до края на годината ще бъде заменено от изцяло нов суперспортен автомобил, оборудван с ново хибридно задвижване.

С дизайн, базиран на Huracan STO, новото Lamborghini Huracan STJ представлява върха на производителността, постигната в историята на семейството Huracan, благодарение на въвеждането на специален пакет, предназначен да подобри състезателния дух на Huracan STO. Новият Huracan STJ означава Super Trofeo Jota, като Super Trofeo отдава почит на едномарковия шампионат на Lamborghini, създаден през 2009 г., докато Jota се позовава на "Приложение J" от правилата на FIA, което определя спецификациите на състезателните автомобили, и на дългата традиция на моделите на Lamborghini, разработени за пистата, започвайки от Miura SVJ и продължавайки с Aventador SVJ.

Снимка: Lamborghini

Лимитираното Lamborghini Huracan STJ се откроява благодарение на своя специален аеродинамичен пакет, разработен от дизайнерите на Lamborghini Squadra Corse, използвайки опита, придобит в продължение на 10 години на върха на състезанията Gran Turismo. Усъвършенстваната аеродинамика на STO е допълнително подобрена с добавянето на два изцяло нови аеродинамични придатъка от въглеродни влакна, докато ъгълът на задното крило е увеличен с 3 градуса в сравнение със серийния модел за да се осигури увеличение на аеродинамичния товар с 10%. Същевременно се поддържа перфектен баланс на автомобила.

Подобно на STO, Huracan STJ осигурява максимална изходна мощност от 640 к.с. при 8000 об/мин и въртящ момент от 565 Нм при 8000 об/мин, управлявани от 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител LDF (Lamborghini Doppia Frizione), комбинирана със задвижване само на задните колелата. Механичното сцепление е увеличено значително от набор от четири регулируеми амортисьора, произхождащи от състезания, които заместват стандартните активни компоненти.

Снимка: Lamborghini

Амортисьорите са регулируеми в четири посоки, за да оптимизират отскока и компресията както при високи, така и при ниски честоти, давайки пълна свобода на избор при настройката въз основа на пистата. Специалните характеристики на амортисьорите позволяват да се използва по-ниска твърдост на пружините, като същевременно се поддържа оптимален динамичен контрол на автомобила и се повишава прецизността на управление.

За да се увеличи максимално динамиката на шофиране, са разработени специални гуми Bridgestone Potenza Race, направени със специфична смес с високо сцепление и монтирани на 20-инчови джанти с една гайка. Тези технически характеристики позволиха подобрение с повече от една секунда на времето за обиколка на пистата Nardo в сравнение с Huracan STO.

Снимка: Lamborghini

Спортният характер и ексклузивността на автомобила са отразени и в естетиката, с две различни опции за конфигурация, окончателно проектирани от Lamborghini Centro Stile. Първият съчетава сива каросерия Telesto, комбинирано с черен покрив Noctis и червени или бели детайли, докато кабината се характеризира с черни седалки Cosmus покрити с алкантара с кожени детайли и контрастиращ червен шев.

Втората конфигурация има синя каросерия Eliadi с черен покрив и червени или бели детайли. И двете версии разполагат със специална табела от въглеродни влакна, обозначена с номер 1 от 10. Освен това има възможност за добавяне на персонализирана табела от страната на пътника според инструкциите на клиента.