Преходът към пълна автоматизация на процеса на шофиране поставя не само инженерни, но и правни предизвикателства. Регулаторните органи в много страни вече се опитват да определят рамката, в която ще се развива автопилотът в транспорта. Китайските законодатели, например, ще задължат производителите на автомобили да оборудват автомобилите с един вид записващо устройство, позволяващо в случай на произшествие да се възстанови информацията, описваща обстоятелствата на инцидента.

Това съобщава Ройтерс, като се позовава на изявления на китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии. Към момента министерството работи по проект на правила, описващи условията за работа на активните системи за подпомагане на водача, които трябва да бъдат инсталирани в автомобилите, експлоатирани в Китай. На първо място, тези правила вече включват изискване за "разтоварване на данни". Информацията, обработвана от активните системи за подпомагане на водача, не трябва да се предава извън Китай. Компаниите ще трябва да я съхраняват в центрове за данни в страната. Любопитна подробност е, че Tesla вече се е съобразила с тези изисквания и ги прилага.

Автомобилите с функция за автоматизиране на процеса на шофиране ще трябва да бъдат оборудвани с електронни устройства за регистриране на данни, когато се използват на територията на Китай. Това ще даде възможност за възстановяване на обстоятелствата на пътнотранспортното произшествие в случай на сериозен инцидент. Интересно е, че много от електрическите автомобили и хибридите, предлагани от китайските производители, вече по подразбиране записват от своите бордови камери, което премахва необходимостта от закупуване и инсталиране на допълнителни записващи устройства. Основното за властите е, че тези записи трябва да се съхраняват в бордовите системи, което ще позволи на разследващите да имат достъп до тях, дори и да няма връзка с центровете за данни по време на катастрофата.

Китайското правителство, както допълва Ройтерс, също така стартира инициатива за насърчаване на изграждането на зарядни станции за електромобили в отдалечените и селските райони на страната. Това не само ще спомогне за "съживяване на селските райони", но и ще насърчи туризма в такива райони. Хората в селските райони в Китай често могат да си позволят само евтини електрически автомобили с малък пробег, така че гъстотата на зарядните станции е от решаващо значение за тях по отношение на мобилността.