Преди години марката Kia продаваше и лекотоварни модели в Европа, които носеха имената Besta и Pregio. Тези автомобили за малкия и среден бизнес бяха смятани за достъпни и непретенциозни алтернативи в своя сегмент, но корейците отдавна са се позиционирали значително по-високо.

Вижте електрическите концепции PV1, PV5 и PV7  >>  >>  >>

Сега на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас в американския щат Невада, компанията Kia представя ново поколение лекотоварни превозни средства, базирани на напълно нова електрическа платформа, наречена PBV. Платформата извън превозното средство не е обикновена платформа за транспорт на товари.

Снимка: Kia

Корейците искат да отворят непознати досега възможности за модулиране с красиво проектираните типове PBV. Електрическото шаси и кокпит остават, но основният модул на каросерията е сменяем и не е заварен, което означава, че чрез смяна на каросерията едно и също превозно средство може да функционира като такси, обществен транспорт или мултифункционален ван например.

Механичните и електромагнитните връзки могат бързо да бъдат освободени и закрепени отново. Компанията Kia би искала да достави каросерията под формата на стандартизирани комплекти. Първият модел на новата платформа се нарича PV 5. Първоначално той ще се появи на пазара в четири варианта, а именно като базов транспорт на хора, като товарен ван, като вариант с висок покрив с повече комфорт и като шаси с кабина или потенциално като основа за мобилни домове.

Снимка: Kia

По-късно идва версията Robotaxi, разработена съвместно с доставчика Aptiv. Външно се разпознава чрез група сензори на покрива и екран за комуникация с външния свят. Твърди се, че този модел разполага с функции за автономно шофиране от следващо поколение. Новият модел PV 5 е планирано да бъде пуснат в Южна Корея някъде през следващата година.

Във втора стъпка ще последват значително по-големият PV 7 и по-малкият PV 1, като в същото време възможностите на изкуствения интелект ще бъдат разширени. В следващата трета стъпка фотоволтаичните микробуси трябва да станат част от мобилната екосистема на бъдещето, оборудвани с приложения от различни доставчици, със софтуер за управление на автопаркове и с други елементи с изкуствен интелект.

Снимка: Kia

Те не само са предназначени да компенсират много недостатъци в сравнение с класическото задвижване с двигател с вътрешно горене, но също така проправят пътя към нови бизнес модели. Очаква се всяка година от конвейера в Южна Корея да слизат до 150 000 единици от фотоволтаичните модели.

Марката Kia е станала гъвкава и модерна, като е авангардът в цялата група за множество нови технологии. В бъдеще транспортните модели на компанията ще бъдат в диаметрално различен край на пазара от първите лекотоварни превозни средства на марката.