Kia EV5 дебютира в Китай, но вероятно ще дойде и в Европа
Изцяло електрическият SUV продължава новата дизайнерска линия на марката и смесва гладка повърхност с остри ръбове
Kia показа своя нов модел EV5, който е приблизително със същия размер като Sportage. Новият изцяло електрически SUV е проектиран да отговори на нуждите на практичните семейства.
Най-напред Kia EV5 беше показана на автомобилното изложение в Ченду в Китай и за момента това е единственият пазар, за който новата Kia е потвърдена. Въпреки това е много вероятно EV5 да бъде пуснат и в Европа.
С дължина от 4,62 метра, ширина 1,88 метра и височина от 1,72 метра, новият EV5 е доста голяма кола, а междуосието от 2,75 метра трябва да осигури много просторен интериор за петима човека.
Впечатляващо е, че новият SUV на Kia е запазил относително ниско тегло за електромобил. Официалните данни показват, че тежи 1870 кг, така че е значително по-лек от съперници като Volkswagen ID.4 например.
Новата Kia EV5 взема някои доста очевидни дизайнерски черти от по-големия 7-местен SUV EV9, който скоро ще бъде пуснат в продажба. Той използва същия стилистичен език, който се опитва да смеси гладка повърхност с остри ръбове.
Новият EV5 поставя нов стандарт за дизайн, производителност и практичност, като същевременно осигурява нови нива на удоволствие за водача и приятно изживяване за пътниците.
Изместената назад форма на задната колона, която допълнително подчертава семейната практичност на EV5, акцентира върху простора на задната седалка и багажника, като същевременно осигурява по-голяма видимост. Отпред е поставена нова решетка, която е еволюция на традиционната решетка на Kia тип "Тигров нос" заедно с L-образни дневни светлини.
Отзад изпъкват C-образните тънки светлини, а под задната броня има предпазна плоча, предназначена да покаже офроуд потенциала на Kia EV5. Новият модел ще бъде пуснат в десет ярки разнообразни цвята, като на снимките е колата в модерния син цвят Frost Blue.
В интериора на Kia EV5 има някои доста познати детайли от настоящите модели Kia EV6, Sportage и EV9, но има някои наистина нови интересни характеристики. Вентилационните отвори са вдлъбнати дълбоко в арматурното табло, докато кожената тапицерия от предната пътническа седалка продължава и над централната конзола, като почти създава ненарушена повърхност между двете предни седалки и ги прави да изглеждат повече като дълбоки фотьойли.
В салона на електрическия SUV има амбиентно осветление с до 64 избора на цвят, включително десет нюанса, специално препоръчани от стилистичния екип на Kia. Все още има физически контроли за отопление и климатизация, въпреки че те са драстично намалени.
Графиката на екраните на големите цифрови дисплеи също е актуализирана и изглежда много гладка, като вече е много трудно да се види къде свършва дисплеят на водача и започва основният екран на информационно-развлекателната система.
Китайската версия на Kia EV5 ще се задвижва от един електромотор с мощност 218 к.с. и въртящ момент 310 Нм, предавани към предните колела. Все още Kia не съобщава официална информация за капацитета на батерията за европейския пазар, но автономният пробег с едно зареждане ще бъде най-малко 500 км, за да бъде EV5 конкурентоспособен на подобни модели в този клас като Volkswagen ID.4 например.