Електрическият кросоувър Tesla Model Y стана най-продаваният модел на американската компания и най-продаваната кола в света през първото тримесечие на тази година. За този период са продадени 267 200 бройки по целия свят. Успехите на този продукт показват, че Tesla е направила нещо много привлекателно - било то както от маркетингова, така и от инженерна гледна точка. Електрическият Model Y не би могъл да бъде продаден в толкова огромни количества, ако не беше добра кола.

На видеото по-горе вицепрезидентът на производството на фирмата - Ларс Морави, обяснява накратко какво е станало, за да направи електрическия кросоувър такъв голям хит. Видеото е озаглавено "Инженеринг от първите принципи" и споменава как много хора обичат кросоувърите по обясними причини, като практично средство за пътуване. Но Model Y е променил представите на хората за традиционен SUV.

Снимка: Tesla

Успешната Tesla Model Y получава така наречения режим Off-Road, който се възползва от системата за управление на въртящия момент на превозното средство, за да приложи спирачно усилие към колело, което няма сцепление, помагайки на колата да се движи извън нормалните пътища. Въпреки че Model Y не е точно кола за офроуд, по всичко личи, че американската марка разполага с възможности за направата на такъв автомобил.

Снимка: Tesla

Ларс Морави допълва, че в Tesla са се научили да взимат иновативни решения за решаването на прости проблеми. "Не е нужно да казвате - добре, ние сме правили това в продължение на 50 години, така че това е начинът, по който ще го правим през следващите 50. Трябва да докажете всичко, което правите от самото начало, с основните принципи на физиката и механиката", допълва инженерът.

Снимка: Tesla

Това се отнася за спестяването на време и намаляването на разходите за отливане на задната част на автомобила. Както казва Ларс Морави, проблемът с производството на огромни парчета алуминий е, че те се деформират при топлинна обработка. "Решението беше да се изобрети нова сплав, която може да постигне високи нива на здравина и издръжливост, без да се налага топлинна обработка в гигантски пещи", добавя Морави.