Преходът от физически бутони към сензори в купето стана утвърдена тенденция през последните 10 години. Сензорното управление придоби популярност сред автомобилните производители по няколко причини. На първо място, това беше модата на високите технологии, зададена от електромобилите Tesla.

На второ място, има увеличен брой функции, чието управление не е толкова лесно да се организира с помощта на бутони и клавиши. И накрая, сензорите позволяват на автомобилните производители да спестят от разходите за вътрешно производство. Не всички автомобилни производители обаче са се поддали на тази тенденция. Например Hyundai не само запази физическите бутони и копчета, но и започна да увеличава техния брой в най-новите си модели.

Hyundai IONIQ 5

Снимка: Hyundai

Южнокорейската компания проведе много проучвания и тестове с много шофьори, включващи клиенти и хора от различни групи. Те показаха, че много шофьори са враждебни към отхвърлянето на обичайните бутони, не само по навик, но и разумно посочвайки неудобството и дори опасността от сензорното управление по време на шофиране. Изисква много повече време и внимание от бутона, който винаги е на мястото си. Поради това шофьорите се чувстват раздразнени и стресирани, когато искат бързо да коригират нещо, но сензорният екран не го прави лесно и просто.

Hyundai IONIQ 5

Снимка: Hyundai

Според Хак Су Ха, ръководител на калифорнийското дизайнерско студио и вицепрезидент на Hyundai за Северна Америка, те също са се опитали да трансформират всички бутони в сензорни екрани, но хората не харесват това. След което е взето стратегическо решение за запазване на познатите бутони в новите модели, поне за управление на най-важните и популярни функции. Освен това дори някои вече произведени модели след фейслифт придобиха допълнителни аналогови контроли, като например обновеният електрически автомобил Hyundai IONIQ 5.

Hyundai IONIQ 5

Снимка: Hyundai

Любопитно е, че Aston Martin стигна до приблизително същите изводи в резултат на собствено проучване , а независимата организация Euro NCAP възнамерява да глобява автомобили за това, че имат напълно сензорен интериор. Въпреки възникващия ренесанс на бутоните, същите дизайнери на Hyundai вярват, че аналоговите бутони все още ще губят от сензорите. Това ще се случи, когато автопилотът и други системи за автоматизация позволят на водача напълно да се откъсне от процеса на управление на автомобила. Тогава бутоните вече няма да са необходими.