Автомобилът от висок клас ще конкурира предимно немските лимузини на BMW и Mercedes-Benz, но цената му ще бъде доста по-ниска. Въпреки почти наполовина по-ниската цена, на която ще се предлага, Genesis ще притежава всички екстри, присъщи на немските му конкуренти като опционални - контрол на стабилност, 8 въздушни възглавници, подгрявящи седалки, адаптивни предни фарове AFLS (Adaptive Front Lighting System), Smart Cruise Control, навигационна система XM NavTraffic, аудиосистема със сателитно радио Lexicon®, която се монтира само на Rolls Royse Phantom. Вътрешното пространство е по-голямо от това на Mercedes E-класа и BMW 7-серия и дори може да се похвални с изцяло тапицирано в кожа табло. Екстериорът е с много изчистени линии, ефектна радиаторна решетка, която се води по новата насока на дизайна на Hyundai, но най-интересна е липсата на емблема отпред. Първоначално Genesis ще се продава във вариант седан, но след това се очаква да излезе и версия купе, като изборът на двигатели ще бъде между 3,3-литров V6, 3,8-литров V6 и 4,6-литров V8. Последният ще генерира 368 к.с. и 440 Нм въртящ момент. Скоростните кутии ще са 6-степенни, автоматични, като при V8 агрегата ще е ZF, а при V6 моторите ще е Aisin. Задвижването на колелата при всички варианти е задно. Очаква се топмоделът на Genesis да развива от 0 до 100 км/ч за малко под 6 секунди, но за момента няма официални данни.