Дори сега разликата в цените е в полза на румънските потребители, като за среден клас кола стига до 1500 евро, а за луксозните коли - още повече, съобщава вестник “Сега“. Вече бившето румънско правителство обяви в края на 2008 г., че за да защити производството на коли, пострадало от кризата, вдига тройно и за неопределено време екотаксата, дължима за коли втора употреба, и в същото време замразява за една година плащането на тази такса за новите автомобили. Новото румънско правителство потвърди, че ще въведе тези мерки веднага след като получи одобрението на Брюксел, което се очаква тази или следващата седмица.До обещанието се стигна след протести на работници от заводите на “Дачия“, чиито собственици от “Рено Нисан“ обявиха, че прекратяват за две седмици производството на моделите “Логан“ и “Сандеро“ и обмислят съкращения. През октомври продажбите на нови коли в Румъния отчетоха драстичен спад от 30%, макар че в сравнение с България в северната ни съседка все още се продават 6 пъти повече нови коли.От Румънската асоциация на производителите и вносителите на автомобили отказаха да коментират пред “Сега“ доколко ще се отразят тези мерки върху цените на новите коли. Сравнението между официално обявените цени за едни и същи модели у нас и в Румъния обаче показва, че и сега те са по-изгодни оттатък Дунава. Например популярният “Форд Фиеста“ в София е по-скъп с около 1500 евро в зависимост от окомплектоването. Много русенски автотърговци следят с повишено внимание какво ще стане с цените на колите в Букурещ, но отказват да коментират. Заради драстичното сриване на леята от около месец насам тълпите румънци, които обсаждаха русенските магазини за изгодни покупки, са изчезнали. Продавачите на стари коли също отбелязват драстичен спад на интереса откъм съседите ни, които почти са престанали да купуват коли на старо от Русе или да ги регистрират у нас, както правеха масово през 2007 година. Допълнително за отлива допринася и поредното вдигане на таксата за преминаване на Дунав мост.