Италианската компания Ferrari анонсира нова версия на хибридния суперспортен модел SF90, който ще бъде представен в две каросерии - купе и роудстър. Купето е наречено Ferrari SF90 XX Stradale, а роудстърът - SF90 XX Spyder. От купето ще бъдат произведени общо 799 екземпляра, а от роудстъра - 599. Новата версия се различава от стандартното Ferrari SF90 по аеродинамичния пакет, който осигурява висока притискаща сила, благодарение на голямото крило в задната част на купето.

Снимка: Ferrari

Основната роля в разработката е била изпълнена от инженерите на състезателната дивизия XX, но тъй като колата има статут на шосеен автомобил, в разработването е участвал също и дизайнерският център на Ferrari. Заедно инженерите не просто са добавили допълнителни аеродинамични елементи около стандартния модел SF90, но сериозно са преработили цялата каросерия, за да увеличат притискащата сила.

Снимка: Ferrari

Във външния вид на новото Ferrari SF90 XX Stradale промените са толкова много, че от оригиналната кола SF90 не е останал почти нито един екстериорен панел. Задната част дори изглежда по различен начин, като вместо традиционните четири светлини има само една светлинна лента. Каналите на предните и страничните въздухозаборници са разширени, над арките на колелата са се появили прорези за отвеждане на въздуха, конфигурацията на дъното е променена, монтиран е по-голям преден сплитер, с който притискащата сила на предния мост е увеличена значително.

Снимка: Ferrari

Отзад е монтирано масивно крило на пилони. Задното крило е с фиксирана позиция и при скорост от 250 км/ч и създава притискаща сила, еквивалентна на 315 кг. При роудстъра Ferrari SF90 XX Spyder конфигурацията на аеродинамичните елементи е оптимизирана, като същевременно се запазва стандартният алуминиев панел на покрива, който може да се сгъва за 14 секунди при скорост до 45 км/ч.

Снимка: Ferrari

Интериорът на колата също е променен донякъде. Предният панел на новите модели е направен от карбонови нишки, а вътрешната облицовка е направена от алкантара. В салона са използвани повече карбонови влакна, олекотени седалки и панели. Благодарение на това е било възможно да се намали теглото на колата с 10 кг, като купето Ferrari SF90 XX Stradale има нетно тегло от 1560 кг, а роудстърът - 1660 кг.

Снимка: Ferrari

Хибридната система също е подобрена. Новото Ferrari SF90 XX Stradale се задвижва от същия 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател, има нови бутала, повишено съотношение на компресия, а каналите на всмукателната и изпускателната системи са допълнително полирани.

Снимка: Ferrari

Мощността на бензиновия двигател е увеличена от 779 к.с. на 797 к.с. а въртящият момент е нараснал от 780 Нм на 804 Нм. Мощността на трите електромотора (два са на предната ос и един на задната ос) също е повишена, като вече осигуряват 233 к.с. вместо 220 к.с. Общата мощност на хибридната система се е увеличила с 30 к.с. от 1000 к.с. на 1030 к.с.

Снимка: Ferrari

Новите резонатори и конфигурацията са направили звука на мотора още по-дрезгав. Освен цялата хибридна система, новото Ferrari SF90 XX Stradale е получило преработена 8-степенна роботизирана скоростна кутия с двоен съединител, благодарение на която на пистата моделът е станал още по-отзивчив и динамичен.

Снимка: Ferrari

Всички подобрения са довели до още по-динамични характеристики на новите версиите XX. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е намалено от 2,5 секунди до 2,3 секунди. От 0 до 200 км/ч купето ускорява за 6,5 секунди вместо 6,7 секунди, а роудстърът за 6,7 вместо 7,0 секунди. Агресивната аеродинамика е намалила максималната скорост от 340 на 320 км/ч.

Снимка: Ferrari

Капацитетът на батерията не е променен и е 7,9 кВтч, като с пълно зареждане болидът може да измине 25 км в електрически режим. Спирачките са преработени, като са се появили нови фрикционни накладки, подобрено охлаждане отпред, монтирани са дискове с по-голям диаметър отзад.