Хибридното Ferrari SF90 XX вдига 100 км/ч за 2,3 секунди
Новият суперспортен модел е с подобрена аеродинамика и увеличена мощност до 1030 конски сили
Италианската компания Ferrari анонсира нова версия на хибридния суперспортен модел SF90, който ще бъде представен в две каросерии - купе и роудстър. Купето е наречено Ferrari SF90 XX Stradale, а роудстърът - SF90 XX Spyder. От купето ще бъдат произведени общо 799 екземпляра, а от роудстъра - 599. Новата версия се различава от стандартното Ferrari SF90 по аеродинамичния пакет, който осигурява висока притискаща сила, благодарение на голямото крило в задната част на купето.
Основната роля в разработката е била изпълнена от инженерите на състезателната дивизия XX, но тъй като колата има статут на шосеен автомобил, в разработването е участвал също и дизайнерският център на Ferrari. Заедно инженерите не просто са добавили допълнителни аеродинамични елементи около стандартния модел SF90, но сериозно са преработили цялата каросерия, за да увеличат притискащата сила.
Във външния вид на новото Ferrari SF90 XX Stradale промените са толкова много, че от оригиналната кола SF90 не е останал почти нито един екстериорен панел. Задната част дори изглежда по различен начин, като вместо традиционните четири светлини има само една светлинна лента. Каналите на предните и страничните въздухозаборници са разширени, над арките на колелата са се появили прорези за отвеждане на въздуха, конфигурацията на дъното е променена, монтиран е по-голям преден сплитер, с който притискащата сила на предния мост е увеличена значително.
Отзад е монтирано масивно крило на пилони. Задното крило е с фиксирана позиция и при скорост от 250 км/ч и създава притискаща сила, еквивалентна на 315 кг. При роудстъра Ferrari SF90 XX Spyder конфигурацията на аеродинамичните елементи е оптимизирана, като същевременно се запазва стандартният алуминиев панел на покрива, който може да се сгъва за 14 секунди при скорост до 45 км/ч.
Интериорът на колата също е променен донякъде. Предният панел на новите модели е направен от карбонови нишки, а вътрешната облицовка е направена от алкантара. В салона са използвани повече карбонови влакна, олекотени седалки и панели. Благодарение на това е било възможно да се намали теглото на колата с 10 кг, като купето Ferrari SF90 XX Stradale има нетно тегло от 1560 кг, а роудстърът - 1660 кг.
Хибридната система също е подобрена. Новото Ferrari SF90 XX Stradale се задвижва от същия 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател, има нови бутала, повишено съотношение на компресия, а каналите на всмукателната и изпускателната системи са допълнително полирани.
Мощността на бензиновия двигател е увеличена от 779 к.с. на 797 к.с. а въртящият момент е нараснал от 780 Нм на 804 Нм. Мощността на трите електромотора (два са на предната ос и един на задната ос) също е повишена, като вече осигуряват 233 к.с. вместо 220 к.с. Общата мощност на хибридната система се е увеличила с 30 к.с. от 1000 к.с. на 1030 к.с.
Новите резонатори и конфигурацията са направили звука на мотора още по-дрезгав. Освен цялата хибридна система, новото Ferrari SF90 XX Stradale е получило преработена 8-степенна роботизирана скоростна кутия с двоен съединител, благодарение на която на пистата моделът е станал още по-отзивчив и динамичен.
Всички подобрения са довели до още по-динамични характеристики на новите версиите XX. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е намалено от 2,5 секунди до 2,3 секунди. От 0 до 200 км/ч купето ускорява за 6,5 секунди вместо 6,7 секунди, а роудстърът за 6,7 вместо 7,0 секунди. Агресивната аеродинамика е намалила максималната скорост от 340 на 320 км/ч.
Капацитетът на батерията не е променен и е 7,9 кВтч, като с пълно зареждане болидът може да измине 25 км в електрически режим. Спирачките са преработени, като са се появили нови фрикционни накладки, подобрено охлаждане отпред, монтирани са дискове с по-голям диаметър отзад.