Hertz продава 20 хиляди елекромобила, сменя ги с бензинови
Постулатът за по-ниските експлоатационни разходи на електромобилите не проработил в този случай
През 2021 г. компанията за отдаване под наем Hertz обяви намерението си да закупи 100 000 електрически автомобила Tesla до края на 2022 г., а след това заяви, че е готова да закупи и 65 000 електрически автомобила Polestar в рамките на пет години. Компанията се надяваше да увеличи дела на електромобилите в своя автопарк за отдаване под наем до 25% до края на тази година, но тази седмица обяви намеренията си да продаде 20 000 електромобила с оглед частичната им замяна с автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Постулатът за по-ниските експлоатационни разходи на електромобилите не проработи в този случай, както обяснява Ройтерс. След като се сдоби с обширен автопарк от електрически автомобили под наем, Hertz бързо откри, че ремонтът на електрическите автомобили е скъп в случай на повреда и след произшествия, а това е много актуален проблем за бизнеса с отдаване на автомобили под наем. Не само, че клиентите са по-небрежни с автомобилите под наем, отколкото с личните си автомобили, но и че много от тях нямат умения да боравят с електромобилите Tesla, които имат усъвършенствани функции за активна помощ на водача и могат да се намесват в процеса на шофиране. И накрая, по-високите динамични характеристики на електромобилите ги правят по-склонни да участват в произшествия.
Заради това е Hertz решили да продадат 20 000 употребявани електромобила от различни марки, които са били експлоатирани в Съединените щати. Част от постъпленията ще бъдат използвани за добавяне на автомобили с двигатели с вътрешно горене към автопарка за отдаване под наем, тъй като те са по-предвидими по отношение на експлоатационните разходи. Тъй като Hertz започна да купува електромобили в пика на цените, а сега те са достигнали доста ниско ниво на първичния пазар, автомобилите с голям пробег и дефекти по каросерията няма да бъдат продадени с печалба, затова за последното тримесечие компанията е готова да отпише 245 млн. долара във връзка с тази инициатива. Общият брой на електрическия автопарк на Hertz в световен мащаб достига 60 000 автомобила и компанията няма намерение да се откаже напълно от тяхната експлоатация, просто сега трябва да преразгледа дела на електрическите автомобили, за да оптимизира разходите.
Електрическите автомобили за продажба ще продължат да се експлоатират, докато не сменят собственика си. Някои от тях за няколко години експлоатация са натрупали доста солиден пробег, а най-"уморените" екземпляри Hertz пуска на търг за по-малко от 18 000 щ. долара. Като се вземат предвид текущите субсидии в САЩ, Model 3 от автопарка на Hertz под наем можеше да се купи за 14 000 щ. долара, но сега вече няма такива оферти. Несъмнено този прецедент ще накара корпоративните клиенти да погледнат по-трезво на перспективата за преминаване към електрически автомобили, тъй като в случая с бизнеса на Hertz практиката не отговаряше съвсем на очакванията.