Ford Ranger получи електромотор и пробег до 43 км само на ток
Най-продаваният пикап в Европа стана Plug-in Hybrid и съчетава легендарните си възможности с шофиране с нулеви емисии
Компанията Ford представи новия пикап Ranger Plug-in Hybrid (PHEV), който получи освен бензиновия двигател и електрически мотор, както и батерия, която се зарежда от електрическата мрежа, така че вече може да се шофира изцяло на ток. Новият Ford Ranger PHEV съчетава добре познатите възможности на най-продавания пикап в Европа, като за първи път добавя усъвършенствано хибридно задвижване, което позволява движение на ток както на пътя, така и на работния обект.
Вижте новия Ford Ranger PHEV в трите версии >> >> >>
Новият Ford Ranger PHEV разчита на изцяло нова хибридна задвижваща система, която комбинира 2,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost с 10-степенна автоматична трансмисия, електромотор с мощност 75 кВт и литиево-йонна батерия с използваем капацитет 11,8 кВт. Батерията може да се зарежда както от външен източник, така и по време на движение, чрез бензиновия двигател или чрез възстановяване на енергия при движение по инерция.
Пълното зареждане отнема под 4 часа при използване на еднофазно зарядно устройство с 16 ампера. С напълно заредена батерия Ranger PHEV осигурява до 43 км шофиране с нулеви емисии изцяло на ток, което е повече от дневния пробег на 52% от клиентите на Ranger, според вътрешно проучване на Ford. Хибридното задвижване на Ford Ranger PHEV спомага за по-ниски разходи за притежание, като същевременно запазва легендарните способности на пикапа за теглене, товароносимост и проходимост на офроуд, с които моделът е популярен вече над 25 години.
Новият Ford Ranger PHEV се предлага в ексклузивната стартова версия Stormtrak, както и в добре познатите модификации Wildtrak и XLT с богато оборудване. Моделът въвежда за първи път в гамата Ranger системата Pro Power Onboard, която позволява захранване на инструменти и оборудване с до 6,9 кВт директно от батерията на автомобила, независимо от местоположението.
"Ford знае как се правят пикапи. Сега съчетахме десетилетия опит, обратна връзка от клиентите, които използват Ranger всеки ден за работа и удоволствие, и иновативна хибридна технология, за да създадем Ranger PHEV", сподели Ханс Шеп, генерален мениджър на Ford Pro Европа. "Новият Ford Ranger PHEV може всичко, което и стандартния Ranger, но с предимството на електрическо задвижване, повече въртящ момент и възможност за движение с нулеви емисии в града или за захранване на обекти далеч от цивилизацията", допълни Ханс Шеп.
Производството на новия Ford Ranger PHEV за Европа вече започна в завода на Ford в Силвъртън, Южна Африка, а първите доставки до европейски клиенти вече са факт. През 2024 г. Ranger отбеляза десетата си поредна година като лидер в сегмента в Европа, достигайки пазарен дял от над 43%.
През изминалата година Ranger беше най-продаваният пикап в 10 европейски пазара и формираше повече от половината от всички продажби на пикапи в четири държави, включително Германия и Великобритания. От представянето на предишното поколение през 2012 г. досега в Европа са продадени над 500 000 броя Ford Ranger. Моделът се радва и на световна популярност, като се предлага в цели 180 държави.
На пазарите, където е достъпна, услугата Ford Pro Home Charging позволява на собствениците да програмират зареждане през нощта при по-ниски тарифи, което е още една възможност за оптимизиране на разходите. По предварителни изчисления на Ford, бизнес клиент в Германия може да спести до 850 евро годишно при използване на Ranger PHEV в сравнение с 3,0-литровия V6-цилиндров турбодизелов Ranger, при условие че зарежда ежедневно и изминава около 80 км на ден.
По време на движение водачът може да избира как и кога да използва електрическата енергия чрез режимите Auto EV, EV Now, EV Later или EV Charge, за максимална ефективност според нуждите и маршрута. Новата модулна хибридна трансмисия интегрира електромотора директно в корпуса на 10-степенната автоматична скоростна кутия. Електронно управляван съединител активира или деактивира електромотора и бензиновия двигател в зависимост от избрания режим на шофиране.
По този начин се постига максимална ефективност и оптимално подаване на въртящ момент, както при тежки товари, така и при офроуд условия. Тази нова конфигурация осигурява и по-високо ниво на комфорт. Системата преминава безпроблемно между бензиново, хибридно и електрическо задвижване, като поддържа работата на стандартния двузонов климатик дори когато функцията auto start-stop изключва бензиновия двигател - например при светофари или в задръствания.
Технологията за активно шумопотискане, вдъхновена от премиум слушалки, допълнително повишава усещането за тишина и комфорт, независимо от избрания режим. Комбинацията от бензиновия двигател EcoBoost и електромотора постига до 697 Нм въртящ момент, който е най-високият, постиган досега при серийния Ranger. Максималната мощност от 281 к.с. е повече от тази на Ranger с 3,0-литров V6 турбодизелов двигател.
Високият въртящ момент при ниски скорости и допълнителното моторно спиране, осигурено от регенеративната система за зареждане на пикапа, допринасят за плавно ускорение и по-добър контрол при спускане, както при превозване на товари до 1 тон, така и при теглене на ремаркета до 3500 кг. Според проучване на Ford, това е важно изискване за 55% от клиентите на Ranger.
Почти мигновеното електрическо ускорение и подобреното моторно спиране също така повишават офроуд възможностите и улесняват справянето с тежки терени като катерене по камъни и стръмни наклони. Системата e-4WD на Ranger PHEV може автоматично да разпределя въртящия момент от бензиновия двигател, електромотора или хибридната система към четирите колела, за да се справя с предизвикателен терен или да отговаря на конкретни условия на шофиране.
Това се подпомага от 2-степенна раздатъчна кутия и блокиращ се заден диференциал. Водачът може да избира между режими Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts и Sand, а новият Ford Ranger PHEV автоматично настройва разпределението на въртящия момент за оптимална проходимост.
Задните надлъжни греди на шасито са преработени, за да поберат батерията, като същевременно се запазва функционалността на товарното пространство и се оптимизират пътното поведение и динамиката. Инженерите на Ford също така са пренастроили окачването спрямо дизеловите версии на Ranger, с цел постигане на максимален комфорт и увереност както на пътя, така и извън него, като са взели предвид уникалната конструкция и разпределение на теглото при версията PHEV.
Без компромиси в работата и в приключенията
Новият Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) е първият Ranger, който предлага иновативната технология Pro Power Onboard, позволяваща на собствениците да оставят генераторите у дома. Независимо дали става дума за работа на обект или къмпинг сред природата, Ranger PHEV може да захрани инструменти и оборудване с висока консумация директно от батерията за задвижване. Клиентите могат да изберат между две системи Pro Power Onboard.
Първата версия с мощност 2,3 кВт, е подходяща за приключения приз уикенда, достатъчна за зареждане на няколко електрически планински велосипеда с мощност 0,65 кВт, както и за преносим хладилник (65 Вт). Втората версия с 6,9 кВт е предназначена за по-тежко оборудване, с два 15-амперни изхода в товарното пространство, предлагащи по 3,45 кВт всеки. Това е напълно достатъчно за работа с бетонобъркачка (1,5 кВт), ъглошлайф (3 кВт) и прожектори (0,8 кВт), като всички те могат да работят едновременно.
Разработката на следващото поколение Ranger е базирана на над 5000 анкети с реални потребители, за да се разбере как точно използват своите пикапи, както в професионален план, така и за свободното време и семейните ангажименти. Много от клиентите са малки бизнеси с двойна употреба, които използват Ranger през седмицата за работа, а през уикендите - за почивка. Затова трите нови версии на Ranger PHEV са проектирани така, че да предлагат пълна функционалност и комфорт, независимо от задачата.
Практичен дизайн и интелигентни технологии
Всеки Ranger PHEV идва стандартно с кабина с пет места (Двойна кабина) и товарно пространство, проектирано така, че да побере европалет между калниците. Стандартният заден капак и товарното осветление улесняват достъпа и работата в тъмната част на деня. Интериорът е модернизиран с информационно-развлекателна система SYNC 4A, 12-инчов вертикален сензорен дисплей, 8-инчов цифров инструментален панел и безжично зареждане за смартфон.
Системите за подпомагане на водача включват стандартно асистент за предотвратяване на сблъсък, помощ за поддържане на лентата на движение и камера за обратно виждане. Версията Ranger PHEV Wildtrak добавя уникални екстериорни и интериорни акценти, отопляеми предни седалки и волан, както и 360-градусово зонално осветление, полезно при работа или къмпинг в тъмни условия.
Най-високо оборудваният Ranger PHEV Stormtrak е лимитирано издание, което предлага още уникален дизайн, висококачествени материали, аудиосистема B&O с 10 говорителя, LED матрични фарове, система Pro Power Onboard с 2,3 кВт, както и иновативна система Flexible Rack за по-гъвкаво използване на товарното пространство. Гамата от допълнителни функции включва и интелигентни технологии за теглене, като например професионален асистент за заден ход при ремарке, позволяваща на водачите да маневрират с ремаркета чрез специално управление и визуализация на 12-инчовия дисплей.
Клиентите използват Ranger за всякакви специализирани цели, от пчеларство до противопожарни дейности. Именно затова се предлага и богата гама от аксесоари, включително твърди капаци, стойки за велосипеди, палатки за покрив и други надстройки, които могат да бъдат монтирани от оторизирани дилъри. Както всеки модел от гамата за лекотоварни автомобили Ford Pro, така и новият Ranger PHEV е подкрепен от цялостна екосистема за поддръжка, включително сервизиране, зареждане, софтуер с интуитивен интерфейс и гъвкаво финансиране, които правят собствеността по-лесна, по-продуктивна и по-изгодна.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.