Дебютният кросоувър Fisker Ocean все още се доставя буквално в единични екземпляри и в най-скъпата конфигурация, а младата американска компания вече смята да пусне на пазара не само по-достъпния кросоувър PEAR, но и отдавна обещания роудстър Ronin, както и електрическия пикап Alaska, които ще се борят за портфейлите на американските купувачи през 2025 година.

Анонсът на електрическия роудстър Fisker Ronin се очакваше отдавна, но дори след представянето тази седмица за него не се знае много. Интериорът на автомобила, който по щастливо стечение на обстоятелствата ще влезе в конвейера до края на 2025 г., беше скрит от погледите, а от особеностите на оформлението на каросерията се споменава само наличието на четири врати и възможността за сваляне на покрива. Задните врати, в най-лошите традиции на жанра, не могат да се нарекат пълноразмерни, въпреки че се отварят срещу движението, за да улеснят достъпа до чисто номиналния за такива автомобили заден ред седалки.

Представителите на Fisker отбелязаха също, че автономното движение този роудстър ще бъде близо 960 км., а то ще бъде постигнато чрез интегриране на акумулаторни клетки в силовата структура на каросерията. Всъщност подобен подход вече се използва от Tesla при част от кросоувърите Model Y, но представителите на Fisker избягват подобни сравнения.

Ускорение до 100 км/ч. Fisker Ronin възнамерява да осигури за по-малко от две секунди, а цената на роудстъра не е уточнена, въпреки че със сигурност не само ще доближи 100 000 щ. долара, но и ще надхвърли този праг. Силовата установка на Fisker Ronin би трябвало да е с мощност близо 1000 к.с. и като цяло такъв автомобил изглежда ще бъде един от конкурентите на Tesla Roadster от второ поколение, чиято премиера също се отлага засега.

Втората новост на Fisker ще бъде електрически пикап Alaska, който, въпреки че трябва да се конкурира с Rivian или Ford, ще бъде не само по-достъпен (от 45 000 щ. долара), но и по-компактен.

Каросерията на автомобила в стандартно състояние е в състояние да приема товари с дължина не повече от 1,37 м, а само възможността за отваряне на достъпа до кабината от каросерията ще позволи на собственика да превозва дълги товари с дължина до 2,28 метра. Кросоувърът Fisker Ocean ще споделя платформата с пикапа. Производството ще започне не по-рано от 2025 г., но вече се приемат поръчки.

Пробегът се посочва в диапазона от 370 до 550 км., като цяло този пикап ще бъде позициониран с уклон към спортния стил. Кой ще произвежда двата представени електромобила по поръчка на Fisker, не се уточнява.

Припомняме, че кросоувърите Ocean вече се произвеждат от австрийско-канадската Magna, а за производството на PEAR компанията искаше да наеме тайванската Foxconn, която има предприятие в Охайо, където се надяваше да произвежда пикапи Endurance за почти фалиралата компания Lordstown Motors. Както отбелязаха представителите на Fisker по време на презентацията, компанията и нейните партньори все още страдат от недостиг на компоненти, причинен най-вече от пандемията COVID-19.