Слуховете за възможността за фалит на младия автомобилен производител Fisker се разпространяват от няколко седмици, а причината за появата им е търсенето на специализирани консултанти от страна на компанията. Без да опровергава изрично тези слухове, тази седмица компанията призна, че ще бъде принудена да спре производството на електрически автомобили за шест седмици и да търси средства за продължаване на дейността.

Припомняме, че Fisker, която е основана през октомври 2016 г., е съсредоточена върху разработването и продажбата на електрически автомобили и възлага цялата си производствена дейност на свои подизпълнители. В случая с дебютния електрически кросоувър Ocean в ролята на такъв партньор е австрийската Magna Steyr, която миналата година произведе 10 000 кросоувъра от този модел. В същото време Fisker успява да продаде само половината от тази бройка. Дори като се вземе предвид възможността на компанията да достави на клиентите 1300 кросоувъра Ocean от началото на тази година, на склад останаха почти 5000 автомобила, които струват общо над 200 млн. долара. През януари Magna Steyr изобщо не произведе кросоувъри Fisker Ocean, а от 1 февруари до 15 март събра около 1000 автомобила.

Оборотният капитал на Fisker бързо се изчерпва, ако през миналото тримесечие той завършва с 396 млн. щ. долара, то към средата на март разполага само със 121 млн. щ. долара, а компанията не е в състояние да използва 32 млн. щ. долара от тази сума. На този фон на 15 март тя дори не успява да изплати купонни плащания по облигации с падеж през 2026 г. на обща стойност 8,4 млн. щ. долара. Ако компанията не успее да намери пари за притежателите на тези облигации в рамките на 30 дни, тя ще предложи да ги размени за собствени акции. Това включва определен брой акции, равняващи се на повече от 300 млн. щ. долара.

Fisker е готова да търси нов оборотен капитал и на пазара на корпоративен дълг. За тази цел тя ще емитира конвертируеми облигации на обща стойност 150 млн. щ. долара, които ще получи на няколко транша по 35 млн. щ. долара. В понеделник ръководството на Fisker подчерта, че продължава да търси стратегически партньор за по-нататъшно развитие на бизнеса, но отказа да назове потенциални кандидати за тази роля измежду големите автомобилни производители. По-рано слуховете приписваха на Nissan Motor интерес към инвестиране във Fisker в замяна на достъп до технология за производство на електрически пикапи. Припомняме, че плановете на самия Fisker включват стартиране на производството на по-компактни кросоувъри PEAR от Foxconn в завод в Охайо, както и производството на пикапа Alaska и роудстъра Ronin.