Електромобил измина 2573 км и постави нов рекорд на Гинес
За постижението студентите от Техническия университет в Мюнхен използваха прототипа Muc022 с батерия с капацитет от 15,5 кВтч
Електрическата кола Muc022, оборудвана с батерии с капацитет от само 15,5 кВтч, измина разстоянието от 2573,79 км за 99 часа и подобри рекорда от 1608,54 км, поставен през 2017 г. от американския екип на IT Asset Partners. Екип от студенти от Техническия университет в Мюнхен, обединени в екипа TUfast Eco, се редуваха да управляват много лек едноместен електрически автомобил Muc022 в хангар на летището в Мюнхен в продължение на четири дни.
В опит да покажат най-добрия в света пробег с едно зареждане сред електрическите превозни средства без слънчеви панели, студентите от екипа TUfast Eco поставиха нов световен рекорд на Гинес за най-дълъг пробег с едно зареждане. Състезанието се проведе в един от празните хангари на летище Мюнхен, за да не бъде провален рекордът поради метеорологичните условия.
Членове на екипа - пилоти, механици и наблюдатели прекараха нощта тук на легла, докато Muc022 бавно правеше кръгове около хангара. Батерията е избрана въз основа на оптималния баланс между капацитет и тегло - електрическият автомобил без водач тежи само 170 кг.
Средната консумация на енергия по време на пътуването е била 0,6 кВтч на 100 км, докато най-добрите серийни електрически автомобили консумират около 12 кВтч на 100 км. Екипът на TUfast Eco е основан в средата на миналото десетилетие и създава ултраефективни електрически превозни средства, като участва в различни състезания за чупене на рекорди с тях.
Дизайнът на Muc022 е доста интересен, като каросерията е базирана на монокок от карбонови влакна, подсилени с алуминиеви панели със структура на пчелна пита, които тежат само 18,6 кг. Коефициентът на аеродинамично съпротивление Сx е едва 0,159. Дължината е 3,40 метра, ширината е 1,20 метра, а височината е 1 метър.
Предното окачване е тип McPherson, задното окачване е на двойни носачи, използван е лек еластичен материал вместо традиционни пружини. Колела от карбонови влакна с тънки гуми с намалено съпротивление при търкаляне са оборудвани с дискови спирачки. Кормилното управление се задвижва с кабел, за да се намали теглото. Електрическата архитектура е 48-волтова олекотена, а мощността на един синхронен електромотор с постоянни магнити е 400 вата или 0,544 к.с.
Междувременно през април тази година в транспортния музей в Мюнхен екипът на TUfast Eco показа новия електромобил Muc023, който е дори по-ефективен от Muc022, но за състезанието за рекорд на Гинес студентите решиха да използват Muc022, който вече е доказал своята надеждност.
Новият Muc023 има модифицирана каросерия с коефициент Сx намален до 0,13. Без батерията Muc023 тежи само 65 кг, което е с 9 кг по-малко от Muc022, така че ще очакваме нов рекорд на Гинес.