На автосалона IAA Mobility 2023 в Мюнхен официален европейски дебют направи електрическият роудстър MG Cyberster. Вълнуващият открит двуместен автомобил бележи дългоочакваното завръщане към производството на спортни коли от марката MG, която започва да празнува своя юбилей, отбелязвайки 100-годишнината на компанията.

Новият Cyberster съчетава емоционалното наследство на марката MG с поразителен, съвременен дизайн и усъвършенствано електрическо задвижване. Собственик на британската марка MG е китайската компания SAIC Motor, която е готова за масовото производство на първия електрически роудстър MG Cyberster.

Снимка: SAIC Motor

С новия модел MG се завръща в обичайната си пазарна ниша след пауза от 12 години, през които марката се разви широка гама от автомобили и отново е готова да пусне открит модел с две врати и две места.

Китайската компания SAIC Motor започна да разработва нов роудстър под марката MG през 2017 г., а концептуалният автомобил дебютира през 2021 г. Началото на продажбите е планирано за 2024 г., като в Европа се очаква колите да се появят до следващото лято.

Снимка: IAA Mobility

Външният вид на роудстъра MG Cyberster е проектиран от Дизайнерския център на SAIC Motor в Лондон, който се управлява от Карл Готъм. Автомобилът е създаден с поглед върху класическия модел MGB от 60-те години на ХХ век, без дизайнът да изглежда прекалено ретро.

Дизайнерите са успели да скрият истинските размери на автомобила, защото MG Cyberster вече не е малък пъргав роудстър, какъвто беше някогашният MG. Новият MG Cyberster е дълъг 4,54 метра, широк е 1,91 метра и е висок 1,33 метра, а междуосието е 2,69 метра.

Снимка: SAIC Motor

Новият MG Cyberster е с двуместен интериор, сгъваем мек покрив и повдигащи се врати. Вътрешните бутони за отключване на електрическите ключалки не са разположени на самите врати, а в основата на централната конзола, до бутона за управление на покрива.

Бутонът на електрическата ръчна спирачка се намира отляво на волана. В същата зона водачът може да регулира височината на фаровете и да отвори капака. Салонът изглежда доста луксозно и създава впечатление по-скоро за голям кабриолет, отколкото за спортен роудстър.

Снимка: SAIC Motor

Тапицерията е от червена кожа с шевове в същата гама, а седалките са с електрическо управление. Пред водача има три екрана и минимален набор от аналогови бутони. Управлението на трансмисията е на панела с бутони, а от перата на волана се променя степента на рекуперация. Червеният бутон на волана е за най-екстремния режим на шофиране Super Sport.

Снимка: IAA Mobility

MG Cyberster е изграден върху модулната платформа Nebula на SAIC, която има 800-волтова електрическа система за зареждане, която позволява добавяне на пробег от 200 км само за 5 минути и зареждане до ниво на 80% само за 15 минути. Засега са обявени три модификации, от които двете са със задно задвижване. Базовата конфигурация разполага със заден мотор с мощност 310 к.с.

Конфигурацията от средно ниво използва заден мотор с мощност 335 к.с. Най-мощната версия е с два електромотора - на предната ос с 201 к.с. и на задната ос с 335 к.с., които осигуряват задвижване на всички колела с мощност 536 к.с. и въртящ момент от 727 Нм. С двата електромотора MG Cyberster ускорява от място до 100 км/ч за около 3 секунди.

Снимка: SAIC Motor

Серийният Cyberster може да се предлага с опции за батерии от 64 кВтч и 77 кВтч. Максималният възможен пробег според WLTP за електрическия роудстър вероятно ще бъде между 500 и 580 км. Новият модел тежи минимум 1850 кг, а версията със задвижване на всички колела - 1985 кг. Роудстърът ще се произвежда в Китай, а цените за Европа ще започват от приблизително 60 000 евро за базовия роудстър.