Китайският технологичен гигант Baidu и автомобилният производител Geely представиха в Китай втория съвместен модел - електрическия седан Jiyue 07. Появата му идва само няколко месеца след като Jiyue 01 беше представен като пряк конкурент на Tesla Model Y.

Новият Jiyue 07 е под формата на фастбек от среден размер и изглежда, че е сравним по размер с Tesla Model 3 и BMW i4. Дизайнът му изглежда модерен, елегантен и стилен. Доминиращият преден край са чифт LED фарове с много интригуваща форма и LED светлинна лента по цялата ширина. Голямата черна решетка също привлича вниманието.

Снимка: Geely

Страничният профил на новия модел Jiyue 07 е особено зашеметяващ. Линията на покрива се излива красиво назад, а изваяната раменна линия подчертава един от най-атрактивните елементи на автомобила. Когато се гледа отгоре, ще забележите, че лифтбекът е оборудван с панорамен люк по цялата дължина. Задните светлини и светлинната лента са много подобни на тези на Jiyue 01.

Снимка: Geely

Неотдавна Jiyue беше предложил поглед върху интериора на новия си електромобил Jiyue 07. Той демонстрира обгръщащо арматурно табло, което на видно място се отличава с масивен, непрекъснат централно монтиран екран и фини дизайнерски елементи. Освен това колата е оборудвана със странен волан, въпреки че все още не е сигурно дали това ще бъде единствената налична опция за управлението на модела.

Според китайските медии, новият Jiyue 07 се основава на същата архитектура SEA, използвана от множество автомобили на Geely, включително новото Volvo EX90, Volvo EX30, Polestar 4, Zeekr 001, Zeekr X, Zeekr 009 и Zeekr 007.

Снимка: Geely

Началното ниво на Jiyue 07 има електрически мотор с мощност 268 к.с. и пакет батерии с капацитет от 71,4 кВтч, докато водещият модел ще бъде пуснат с два електромотора с мощност 536 к.с. и ще се захранва от пакет батерии с капацитет от 100 кВтч.

Компаниите Geely и Baidu за първи път създадоха съвместно предприятие през 2021 г. и първоначално Baidu имаше 55% дял в него. Оттогава обаче партньорството е преструктурирано, така че сега Geely притежава 65% и се занимава с производството, докато Baidu има 35% дял и стои зад софтуера, функциите за свързване и усъвършенстваните системи за автономно шофиране.