„Стигнахме до заключение, че е по-добре да съкратим загубите си с Maybach, вместо да продължаваме в едно толкова несигурно бъдеще с марка, която не оправдава очакваното ниво на продажби“, твърди вътрешен източник.
„По план, празнината, оставена след спирането на моделите 57 и 62, ще се запълни от S-class, който ще се предлага в 3 варианта, включително и най-луксозният S600 Pullman”.
Вижте снимки на Maybach
Мерките за избутване на Mercedes по-високо на пазара за този сегмент идват след проучване, според което марката има по-голям потенциал за успех в луксозния сегмент срещу конкуренцията в лицето на Bentley и Rolls-Royce, отколкото Maybach, който се продава добре в Германия, но в световен план не се радва на високо търсене.
Въпреки плановете за закриване на Maybach, и двата съществуващи модела ще се произвеждат до началото на 2013, когато ще бъде представено петото поколение на S-Class.
Марката Maybach беше възкресена от Mercedes през 2002, след провал в сделката за закупуване на Rolls-Royce и Bentley, тогава собственост на Vickers, а по-късно купени от VW, като контролът върху Rolls-Royce беше преотстъпен на BMW. Оригиналните модели - 57 и 62 са наречени така, заради дължините си - съответно 5735 мм. и 6170 мм. И двата модела са на базата на удължено шаси от третото поколение S-Class, представено през 1991 г. Предложение за включване на Aston Martin в разработката на бъдещи модели на Maybach беше отхвърлено в началото на 2011 г.

Агенция Speed Press