Малкият роудстър с алуминиев сгъваем покрив Daihatsu Copen се предлагаше в Европа между 2004 и 2011 г., когато марката Daihatsu официално се оттегли от Стария континент. Първото поколение на модела се предлагаше с 1,3-литров 4-цилиндров бензинов атмосферен двигател с мощност 87 к.с. Второто поколение на Copen беше пуснато само в Япония през 2014 г. и имаше няколко различни версии, включително и купе с фиксиран твърд покрив, както и спортна версия GR Sport.

Първото поколение на Daihatsu Copen (2004-2011 г.)

Снимка: А. Ашминов

Сега японците изглежда са решили да съживяват първото поколение на Copen поне визуално, като представят прототип наречен Vision Copen. Моделът разкрива как би изглеждало третото поколение на Daihatsu Copen, който е много по-голям от познатия модел, който дава името му.

Настоящият Copen е дълъг само 3,40 метра и широк едва 1,48 метра. Прототипът Vision Copen е с дължина 3,83 метра и ширина 1,69 метра. Концептуалният автомобил е малко по-нисък - 1,26 метра срещу 1,28 метра, но разполага с по-голямо междуосие от 2,41 метра в сравнение с 2,23 метра на настоящия модел.

Снимка: Daihatsu

Дизайнът прави новия Vision Copen веднага разпознаваем, въпреки че колата вече е много по-голяма. Все още не можем да го видим със спуснат покрив, но от Daihatsu казват, че автомобилът е проектиран да имитира сгъваемия покрив на модела от първо поколение.

Това е електрически прибиращ се твърд покрив, направен от алуминий, който е много практичен. В интериора има дигитален инструментален панел, сравнително малък екран на мултимедийната система, сензорни бутони в стила на Porsche и капаци на вратите.

Снимка: Daihatsu

Ако Daihatsu Vision Copen се превърне в реалност, той ще бъде почти толкова голям, колкото Mazda MX-5, към която може би са се прицелили японците. Подобно на Mazda MX-5, която беше обновена преди дни, Daihatsu Vision Copen разполага със задвижване на задните колела, докато настоящият Copen изпраща мощността към предните колела.

 

Снимка: Daihatsu

Vision Copen вероятно ще бъде много по-мощен, защото се отказва от малкия 600-кубиков 3-цилиндров двигател с турбокомпресор и вместо това разчита на по-голям 1,3-литров 4-цилиндров агрегат. Засега японците не съобщават каква ще бъде мощността, но със сигурност е над 100 к.с.

Прототипът Vision Copen е само с автоматична трансмисия, докато Copen се предлагаше с механична скоростна кутия в стандартния модел и автоматична CVT трансмисия като опция. Daihatsu заявява, че двигателят с вътрешно горене е разработен да работи с въглеродно неутрално гориво.